فونیکسریمکسبهتام

پلیس آذربایجان‌شرقی به ۸ خودروی دوربین ثبت تخلف مجهز شد

عصر خودرو- پلیس آذربایجان‌شرقی به منظور پیشگیری از بروز تخلفات رانندگی و برخورد با متخلفان به ۸ دستگاه خودروی دارای ثبت تخلفات رانندگی مجهز شد.

پلیس آذربایجان‌شرقی به ۸ خودروی دوربین ثبت تخلف مجهز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی دوشنبه شب به خبرنگاران گفت: این خودروها از نوع «سراتو» بوده و برای کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری، ایجاد انضباط ترافیکی و برخورد قانونی با رانندگان متخلف و پرخطر استفاده می‌شوند.

    سردار علی محمدی، افزود: نیروهای مستقر در این خودروها نیز به لباس دوربین دار مجهز هستند تا با ثبت و ضبط کامل تخلفات، کارکرد مناسبی در کنترل رفتار مأموران پلیس و رانندگان متخلف داشته باشد.
    وی اظهار داشت: از این خودروها در حوزه درون شهری تبریز از جمله مسیر بزرگراه‌های شهید کسایی و پاسداران و خیابان آزادی و در حوزه برون شهری در 30 کیلومتری شهرهایی که دارای بیشترین تصادفات جاده‌ای در استان است، استفاده می‌شود.

    آمار تلفات جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی در 2 سال گذشته روند روبه رشدی داشته و کاهش این آمار به بسیج همگانی و مسؤولیت پذیری جمعی متولیان و دست اندرکاران حوزه راه و حمل و نقل جاده‌ای نیاز دارد.

    به گزارش ایرنا، به گفته کارشناسان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمار تلفات جاده‌ای تا سال 95 در استان روند کاهشی داشت، ولی از سال 96 این آمار روند افزایشی به خود گرفته است.

    بنا بر اعلام کارشناسان این حوزه، میانگین افزایش آمار تلفات جاده‌ای در سال 97 در سطح کشور 2.8 درصد بوده در حالی که این آمار در آذربایجان شرقی به 26.7 درصد رسید و این استان از نظر افزایش درصد تلفات جاده‌ای در بین 31 استان کشور رتبه 29 را به خود اختصاص داد.

    بر این اساس آذربایجان شرقی در سال 97 به علت فوت 632 نفر در اثر تصادفات جاده‌ای رتبه ششم کشور را از نظر تعداد فوتی‌های جاده به خود اختصاص داد که از این تعداد 81 نفر در جاده‌های روستایی و 551 نفر در جاده‌های برون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو