فونیکسریمکسبهتام

تویوتا و BYD خودروی‌ برقی مخصوص چین می‌سازند

عصر خودرو- شرکت تویوتاموتورز با همکاری شرکت چینی BYD قصد دارند خودروی برقی جدیدی را مخصوص بازار چین توسعه داده و تولید کنند.

تویوتا و BYD خودروی‌ برقی مخصوص چین می‌سازند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شاید شما نیز تصور کنید که بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان یکی از خودروسازان مشهور جهان نظیر دایملر، بی ام و، جنرال موتورز یا فولکس واگن باشد اما جالب است که بدانید عنوان بزرگترین سازنده و دارنده بیش‌ترین سهم از فروش خودورهای برقی و الکتریکی در جهان، به یک شرکت چینی تحت عنوان BYD تعلق دارد.

    بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    حالا به نظر می‌رسد که این خودروساز چینی با همکاری شرکت ژاپنی تویوتاموتورز قصد دارد به توسعه و تولید یک مدل خودروی برقی و الکتریکی جدید تحت برند تویوتا مخصوص بازار چین بپردازد که به عقیده تحلیلگران، عرضه و ارائه یک محصول مشترک با کیفیت سهم بسیار بیش‌تری برای هر دو شرکت خودروساز به ارمغان خواهد آورد.

    بر اساس گزارشی که در وب سایت electrek آمده است، گفته می‌شود این محصول مشترک تحت برند تویوتا قرار است تا نیمه نخست سال 2020 میلادی روانه بازار چین شود.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند که می‌توان به تصمیم دولت‌های مختلفی نظیر انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، هند و چین، به جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست و ممنوعیت و توقف تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) اشاره کرد.

    چین یکی از کشورهایی است که توانسته در ترغیب شهروندان برای خریداری و استفاده از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد و یکی از بزرگترین و مهم ترین بازارهای خرید و فروش خودروهای برقی به شمار رود.

    به نظر می‌رسد که با افزایش محبوبیت خودروهای برقی به‌عنوان وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست و هم‌چنین استقبال بی‌نظیر مشتریان و خریداران از این گونه خودروها، شرکت‌های خودروسازی بیش‌تری به فکر تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، لوکس و قدرتمند افتاده و با یکدیگر بر سر معرفی محصولات بهتر و باکیفیت‌تر به رقابت تنگاتنگی بپردازند.

    در سال‌های اخیر بسیاری از خودروسازان مشهور در جهان به سمت و سوی طراحی، توسعه و تولید انبوه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست روی آورده و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلانی را اختصاص داده‌اند. دولت بسیاری از کشورهای جهان نیز با ارائه طرح‌های حمایتی و تشویقی و هم‌چنین تسهیلات به شهروندان سعی دارند مشتریان خودرو را به سمت و سوی خریداری خودروهای برقی و پاک سوق دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو