فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

جزئیات احتکار لوازم یدکی خودرو

قطعه‌سازان داخلی فروش اینترنتی راه می‌اندازند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو گفت: در حال حاضر شاهد احتکار در بازار لوازم یدکی خودرو هستیم اما این موضوع تا چند ماه آینده دوام نخواهد آورد و وضعیت بهتر می‌شود.

جزئیات احتکار لوازم یدکی خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز، محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در خصوص اوضاع تامین لوازم یدکی خودرو در بازار اظهار کرد: عرضه و تقاضا در بازار لوازم یدکی همخوانی ندارد و برخی از افراد نیز احتکار کرده‌اند. این نکته را باید گفت که تا چند ماه آینده آنقدر تعداد شرکت‌های تحویل لوازم یدکی درب منزل بالا می‌رود که وضعیت افرادی که احتکار کرده‌اند بد خواهد شد. دلالان وارد بازار لوازم یدکی شده‌اند و قطعات را تا چندین برابر قیمت محصول به فروش می‌رسانند. در همین راستا فضا در حال باز شدن برای فروشندگان اینترنتی است و از طریق این شرکت‌ها قطعات به سادگی به دست مشتریان و تعمیرگاه‌ها می‌رسد. چیزی که سود زیاد داشته باشد منجر به ورشکستگی خواهد شد و پیشنهاد می‌کنیم که فروشندگان اجناس را به مردم ارائه دهند و انصاف داشته باشند. در غیر این صورت بازار جدیدی برای فروشندگان اینترنتی به وجود خواهد آمد.

    فروش اینترنتی قطعه‌سازان

    وی در خصوص فروش اینترنتی قطعه‌سازان گفت: انتظار می‌رود که تا چند ماه آینده وضعیت قطعات خودرو مناسب شود. لازم به ذکر است که خودروسازان نیز به صورت مستقیم اجناس خود را به صورت اینترنتی به مصرف‌کنندگان خواهند فروخت. قطعه‌سازان داخلی برای تامین بازار مشکلی ندارند اما دلالان از آن‌ها اجناس را دریافت می‌کنند و به فروش می‌رسانند. سازندگان قطعات از این به بعد فروش خود را به صورت مستقیم به مردم خواهند داشت. با وجود افزایش قیمتی که وجود دارد قطعه‌سازان به چنین تصمیمی رسیده‌اند چرا که دلالان نیز قطعات را می‌گرفتند و احتکار می‌کردند. اکثر قطعه‌سازان به دنبال این هستند که فروش خود را به صورت اینترنتی به مردم انجام دهند و محصولات خود را توسط پیک موتوری به دست مشتریان برسانند.

    احتکار قطعات کمیاب

    وی در پایان گفت: در زمینه واردات قطعه با توجه به این که نرخ دلار بالا رفته اما همچنان به کشور وارد می‌شود. این واردات نیز از تمام نقاط دنیا صورت می‌پذیرد اما باید گفت که ما هیچ مسئولیتی در قبال لوازم یدکی وارداتی نداریم. قطعاتی که در داخل تولید می‌شوند نیازی به واردات ندارند و به سادگی تامین می‌شوند. قطعات چینی در بازار به شدت زیاد شده و باید نرخ دلار به صورتی باشد که تولیدکننده داخلی نیز محصولات خود را به دست مشتریان برساند. احتکار در بسیاری قطعات صورت گرفته به خصوص این مورد برای خودروهای وارداتی و نمونه‌های که قطعات آن‌ها کمیاب است وجود دارد. احتکارکنندگان در حال حاضر سود می‌برند اما قطعا در آینده نزدیک قطعا این بساط جمع خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو