فونیکسریمکسبهتام

با حضور وزیر دفاع؛

خودروی تاکتیکی ارس ۲ تحویل نیروهای مسلح شد

رونمایی از نفربر «رعد»

عصر خودرو-خودروهای تاکتیکی ارس۲ با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش تحویل نیروهای مسلح شد.

خودروی تاکتیکی ارس ۲ تحویل نیروهای مسلح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صدا و سیما، خودروهای تاکتیکی ارس2 با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی زمینی ارتش تحویل نیروهای مسلح شد.

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این  آیین با اشاره به  توانایی های این خودرو گفت:  خودروی تاکتیکی ارس2 با داشتن تحرک بالا در مناطق صعب  العور، نصب سلاح و ادوات نظامی با وزن بالا، توان و گشتاور بالا و  افزایش نسبت توان به وزن، نسبت به نسل قبلی  خود در حوزه موتور، شعاع عملیاتی، مصرف سوخت، استاندارد آلایندگی، شتاب، قابلیت حمل بار و قابلیت نصب سلاح و حرکت بر روی آن پیشرفت های قابل ملاحظه و ویژه ای داشته است.

    امیر سرتیپ حاتمی افزود: این خودرو  منطبق با نقشه راه خودروی تاکتیکی و  برای پاسخگویی به نیازهای کنونی نیروهای مسلح طراحی و ساخته و امروز  تعداد انبوه آن در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.

    وی  با  تجلیل  از  تلاشگران  سازمان صنایع دفاع(ساصد)  در ساخت خودروی تاکتیکی ارس دو گفت: با  همراهی و همکاری شرکت‌های دانش بنیان،  صنایع دفاع  در طراحی و تولید تسلیحات و تجهیزات دفاعی و همچنین در صنعت خودروسازی نظامی با قابلیت و توانایی ویژه به اهداف خود دست یافته است.

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: دستیابی وزارت دفاع به دانش ساخت و تولید این خودروها گام مهمی  در تأمین  خودروهای پیشرفته است  که فناوری ساخت آنها را چند کشور معدود در اختیار دارند.

    وی با اشاره به مشکلات اخیر صنعت خودروسازی داخلی در حوزه تأمین قطعات  گفت:  وزارت دفاع  با توجه به سرمایه های عظیم علمی و فناورانه خود در حوزه تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی و نظامی توانایی های بسیاری در تأمین قطعات مورد نیاز  شرکت های خودرو ساز   دارد و می تواند به عنوان بازوی کمکی صنعت خودروی کشور گره گشای ساخت قطعات تحریمی در حوزه تولید خودرو باشد.

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  بابیان  احساس مسئولیت وزارت دفاع در تأمین امنیت همه جانبه مردم افزود: این سازمان علاوه بر تولید و افزایش قدرت بازدارندگی دفاعی ، همواره در جهت تأمین رفاه و آسایش مردم نیز تلاش می کند.

    در این مراسم همچنین از نفربر زرهی ضدمین و ضد کمین رعد هم رونمایی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو