فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل استاندارد استان همدان عنوان کرد:

بازرسی بیش از ۴۰۰۰ مخزن «سی ان جی» خودرو در همدان

عصر خودرو- مدیرکل استاندارد همدان از بازرسی و آزمون هیدرواستاتیک تعداد ۴ هزار و ۴۵۱ مخزن CNG خودرو در استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

بازرسی بیش از ۴۰۰۰ مخزن «سی ان جی» خودرو در همدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱:۰۰

     محمد مددی   اظهار داشت: بازرسی منظم از مخازن CNG یک نیاز حیاتی برای سیستم های سوخت و مخازن CNG است.

    مددی ادامه داد: با وجود اینکه خودروهای گاز سوز در مجموع حدود 1.5 درصد از کل خودروهای جهان هستند اما به دلیل وجود فشار بالای مخازن CNG و احتمال بروز حادثه، هر کشور قوانین و استاندارهایی را برای بازدید دوره ای مخازن و صدور مجوز برای ادامه استفاده از مخازن CNG وضع کرده است.

    مدیرکل استاندارد استان همدان توضیح داد: بر اساس استاندارد گروه CSA ایالات متحده، تست هیدرواستاتیک مخازن CNG، هر سه سال یا 36 هزار مایل (حدود 58 هزار کیلومتر) هر کدام که زودتر فرا رسد و همچنین بعد از هر تصادف و یا آتش سوزی باید انجام شود.

    وی با بیان اینکه تصادف و یا ضربه به مخازن CNG می تواند یکپارچگی مخازن را تهدید کند، گفت: قرارگرفتن این مخازن در معرض مواد شیمیایی خاص می تواند سبب ایجاد خوردگی و ترک خوردن شود.

    مددی تصریح کرد: از آنجاییکه این مخازن تحت فشار حدود 300 بار هستند، آسیب ناچیز می تواند باعث ایجاد خطر انفجار شود، از این رو انجام تست هیدرواستاتیک مخازن  CNG و بازدید دوره ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بازرسی و آزمون هیدرواستاتیک تعداد 4 هزار و 451 مخزن  CNG خودرو در استان انجام شده است، گفت: از این تعداد 2 هزار و 743 مورد مربوط به شهرستان همدان، یک هزار و 227 مورد مربوط به شهرستان ملایر و 481 مورد مربوط به شهرستان نهاوند است.

    مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: همچنین تعداد 209 مخزن CNG به دلیل مردود شدن در آزمون هیدرواستاتیک با نظارت کارشناسان استاندارد توسط شرکت بازرسی مورد صلاحیت سازمان استاندارد معدوم شد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 6 آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک مخازن CNG خودروها مستقر در مراکز معاینه فنی در استان همدان فعال هستند، اظهار کرد: این آزمایشگاه‌های همکار استاندارد به طور مرتب توسط کارشناسان اداره کل استاندارد مورد بازرسی و ارزیابی مراقبتی قرار می‌گیرند و در صورت تامین شرایط کیفی، در مقاطع زمانی دو ساله تمدید اعتبار می‌شوند.

    مدیرکل استاندارد همدان گفت: مردم در صورت داشتن هر گونه شکایت یا مشاهده تخلف از این آزمایشگاه‌ها، می‌توانند موارد خود را به اداره کل استاندارد اعلام کنند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو