فونیکسریمکسبهتام

اسلامی:

آزادراه تهران - شمال دهه فجر افتتاح می‌شود

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران- شمال در ایام مبارک دهه فجر خبر داد.

آزادراه تهران - شمال دهه فجر افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «محمد اسلامی» در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ٢١٣ دستگاه ناوگان باری ساخت داخل در خصوص آخرین وضعیت آزادراه تهران- شمال در جمع خبرنگاران گفت: طبق وعده عملیات عمرانی قطعه یک آزادراه اخر شهریور ماه به پایان می‌رسد.

    وی گفت: با بنیاد مستضعفان که شریک وزارت راه در ساخت این آزادراه است وارد مذاکره شدیم و نظر بنیاد این است که بعد از انجام عملیات تست ایمنی؛ آزادراه در ایام مبارک دهه فجر افتتاح شود.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: البته این آزادراه زودتر از بهمن ماه امسال هم می‌تواند زیر بار ترافیک برود.

    اسلامی ادامه داد: با تمام شرکت‌های حاضر در قطعه یک صحبت کرده‌ایم که با پایان عملیات ساخت در قطعه یک به قطعه دوم آزادراه منتقل شوند و عملیات ساخت را در این قطعه آغاز کنند.

    اسلامی گفت: امیدواریم تا پایان عمر دولت تدبیر و امید عملیات ساخت قطعه دوم آزادراه نیز تکمیل شود.

    اسلامی ادامه داد: برای اتصال قطعه یک آزادراه به جاده چالوس نیز ١٣ کیلومتر از مسیر باید تعریض و سپس به قطعه یک متصل شود.

    وی گفت: از آنجایی که در ماه پایانی سفرهای تابستانی هستیم و تردد مردم از چالوس زیاد است پیشنهاد دادیم که از اواسط هفته چند روز چالوس برای اجرای عملیات اتصال به قطعه یک بسته شود.

    وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش نرخ بلیت قطار نیز به خبرنگاران گفت: در شرایطی که حقوق و مزایای کارکنان راه آهن افزایش یافته است و شاهد رشد نرخ کالاهای مصرفی هستیم افزایش نرخ بلیت منطقی است.

    وی گفت: در شورای‌عالی ترابری و با حضور سازمان حمایت و تعزیرات درصدی را روی نرخ بلیت قطارها اضافه کردیم که این افزایش نرخ مناسب حال مردم در نظر گرفته شد.

    اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های ریلی درآمد- هزینه‌ای اداره می‌شوند، گفت: در شرایطی که دولت یارانه‌ای برای بلیت پرداخت نمی‌کند چه کسی باید این هزینه را پرداخت کند؟

    وی گفت: تلاش کردیم نرخ بلیت قطار در مسیرهای پرتقاضا مثل مشهد کمتر افزایش یابد و در مسیرهایی که تقاضا کمتر است افزایش نرخ داشته باشیم.

    اسلامی ادامه داد: با در نظر گرفتن این شرایط متوسط افزایش نرخ بلیت قطار ٢١ درصد است؛ امیدواریم شرکت‌های ریلی با افزایش نرخ کیفیت را نیز افزایش دهند تا شاهد رضایت مردم در استفاده از خطوط ریلی باشیم.

    اسلامی در خصوص افزایش نرخ بلیت هواپیما نیز گفت: با هر گونه تخلف و گران فروشی در زمینه نرخ بلیت هواپیما برخورد می‌کنیم؛ پایه نرخ هواپیما همان قیمت‌های مصوب آذر ٩٧ است‌.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو