فونیکسریمکسبهتام

استاندار کرمانشاه:

امنیت کامل در مسیر تردد زوار از مرز خسروی برقرار است

عصر خودرو- استاندار کرمانشاه گفت: امنیت کامل در مسیر تردد زائران از مرز خسروی برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

امنیت کامل در مسیر تردد زوار از مرز خسروی برقرار است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، هوشنگ بازوند ظهر امروز پنج شنبه در نشست ستاد اربعین که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: بازگشایی مرز خسروی فرصتی استثنایی برای استان کرمانشاه و کشور است.

    استاندار کرمانشاه افزود: این مرز از دیرباز مسیر رفت و آمد مردم به کربلا بوده است که با تلاشهای فراوان امسال شاهد بازگشایی آن هستیم.

    وی بیان داشت: بسیاری از زائرینی که قصد زیارت دارند امکان دارد با بازگشایی این مرز به دلیل تنوع مسیر، این مرز را برای زیارت انتخاب کنند لذا امکان تجمع در مرز زیاد است و باید مدیریت شود.

    بازوند گفت: حد فاصل بین گیت های خروجی ما تا ورود به گیت عراق فاصله کمی است شاید حدود 50 تا 60 متر باشد و باید مدیریت کنیم تا تردد سریع انجام شود و تجمع مشکلی را به وجود نیاورد.

    وی ادامه داد: در این حد فاصل نصب آبخوری و افزایش تعداد سرویس های بهداشتی لازم و ضروری است و باید حتما سایبان با سازه قوی در این محدوده نصب شود تا مردم زیر آفتاب نمانند.

    این مقام ارشد استان گفت: نیروی انتظامی باید تدبیری بیندیشد تا مدت تحویل پاسپورت و تطبیق آن بیشتر از 5 ثانیه طول نکشد که در غیر اینصورت مشکلاتی به بار خواهد آمد.

    استاندار کرمانشاه ضمن گلایه از برخی اخبار و شایعات ضد و نقیض در فضای مجازی گفت، بیان داشت: مرز خسروی باز است و اگر همین الان هم اراده کنیم می توانیم تردد داشته باشیم و همچنین به لحاظ امنیتی نیز این مسیر از امنیت کامل برخوردار است.

    وی افزود: در حال رایزنی هستیم تا در آینده نزدیک تردد از مرز خسروی از ساعت 7 صبح تا 7 عصر باشد و حتی به صورت شبانه روزی باشد.

    این مسئول تصریح کرد: به دلیل اینکه پس از سالها تردد از این مرز برای سال اول است که صورت می گیرد باید به صورت ویژه مدیریت شود به همین دلیل با احتیاط عمل می کنیم.

    وی همچنین تاکید کرد رسانه ها فقط می توانند با مسئول ستاد اربعین و سخنگوی ستاد مصاحبه بگیرند تا مدیریت واحد داشته باشند.

    بازوند خاطر نشان کرد: نرده های خروجی مرز باید محکم شوند تا در صورت تجمع آسیبی به آنها وارد نشود و همچنین تدابیر لازم جهت نصب آب سرد کن و پمپ بنزین سیار انجام بگیرد.

    این مسئول ادامه داد: به مدت 15 روز یک آمبولانس با تجهیزات کامل و یک خودروی آتش نشانی در 45 کیلومتری مرز خسروی تا روستای مسجد خرابه مستقر شود.

    وی به اقدامات زیرساختی و غیر زیرساختی برون مرزی نیز اشاره ای داشت و گفت: حدود 3 نقطه از مسیر زوار در داخل خاک عراق آسفالت مناسبی ندارد و نیازمند بازسازی است تدابیری اندیشیده شود و مجوزهای لازم برای ارسال 50 تا 60 کامیون آسفالت برای آن نقاط را دریافت کنید چرا که اگر ما نسبت به این کار اقدام نکنیم طرف مقابل هیچ حرکتی در این خصوص نخواهد کرد.

    استاندار کرمانشاه گفت: همچنین طرف عراقی درخواست مقداری سیم خاردار را دارد که باید نسبت به تهیه آن مقدار اقدام کنیم و هزینه آن را خود ما تقبل می کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو