فونیکسریمکسبهتام

جریمه ۸۰ میلیون دلاری یک خودروساز به‌علت مصرف سوخت بالا

عصر خودرو-شرکت خودروسازی فیات کرایسلر تحت تاثیر عدم رعایت استانداردهای مصرف سوخت و انتشار آلایندگی به هوا در آمریکا جریمه شد.

جریمه ۸۰ میلیون دلاری یک خودروساز به‌علت مصرف سوخت بالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارشی که در رسانه‌های خبری منتشر شده است، از میان 18 خودروساز بزرگ و مهم فعال در بازار ایالات متحده آمریکا، 13 شرکت نتوانسته است استانداردهای مربوط به میزان انتشار گازهای آلاینده به جو زمین و مصرف سوخت در سال 2017 را رعایت کنند که یکی از مهم‌ترین آنها شرکت فیات – کرایسلر بوده است که اوایل سال جاری میلادی نیز به میزان 77 میلیون دلار تحت تاثیر عدم مطابقت با استانداردهای مذکور در سال 2016 جریمه شد.

    سازمان ملی حمل و نقل و ایمنی جاده و بزرگراه در آمریکا (NHTSA) به تازگی با انتشار گزارشی جدید اعلام کرده است که خودروهای مدل 2017 به طور متوسط نیم لیتر در هر صد کیلومتر بیشتر از حد مجاز مندرج در استانداردهای وضع شده، مصرف سوخت داشته‌اند و این بدان معناست که خودروسازان نتوانسته‌اند به استانداردهای آلایندگی مدل‌های بعدی یعنی 2018 و 2019 نیز دست پیدا کنند.

    بر اساس گزارش Detroit Free Press، البته با اینکه شرکت فیات – کرایسلر نتوانسته استانداردهای موردنظر NHTSA را رعایت کند، اما آمار و ارقامی که از این خودروساز منتشر شده است، نشان می‌دهد که این شرکت تلاش بسیاری در زمینه توسعه و تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی که همگی جز وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست به شمار می‌روند، کرده است. این شرکت همچنین مصرف سوخت خودروهای تولیدشده خود را به طور سالانه بهبود بخشیده است. بنابراین می‌توان گفت که این تلاش‌های مداوم و برنامه ریزی های دقیق و جدی به منظور گسترش خودروهای پاک، تا حد زیادی از مبلغ جریمه آن کاسته است.

    به گفته یکی از سخنگویان این شرکت، فیات – کرایسلر یک مهلت 60 روزه برای پرداخت جریمه مقرر شده به میزان 80 میلیون دلار خواهد داشت. وی همچنین تاکید کرده است که جریمه مذکور، تاثیری بر تجارت و کسب و کار فیات – کرایسلر نخواهد گذاشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو