فونیکسریمکسبهتام

دولت ۸ سال است پولی برای نوسازی حمل و نقل عمومی نداده است

عصر خودرو- عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ۵۲۶۷ اتوبوس داریم که بزودی فرسوده می شوند گفت: دولت ۸ سال است پولی برای نوسازی حمل و نقل عمومی نداده است.

دولت ۸ سال است پولی برای نوسازی حمل و نقل عمومی نداده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس آرش حسینی میلانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: عدد 5267 را به خاطر بسپارید زیرا در سال 1402 به این تعداد اتوبوس فرسوده خواهیم داشت.

    وی ادامه داد: اگر امروز برای نوسازی حمل و نقل عمومی کاری نکنیم سایر طرح ها تاثیری بر کاهش آلودگی نخواهد داشت و ترافیک هم بیشتر خواهد شد.

    میلانی افزود: در آذر ماه امسال تهران از نظر شاخص آلودگی هوا وضعیت نامناسبی را پشت سر گذاشت.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی برای همه شهروندان زیان بار است و این در حالی است که هنوز 40 درصد مردم از خودروی شخصی استفاده میکنند.

    وی خاطرنشان کرد: این نشان میدهد حتی طرح ترافیک و گرانی بنزین هم نتوانسته مردم را از استفاده از خودروی شخصی منصرف کند.

    میلانی ادامه داد: یکی از دلایل مهم این امر این است که اتوبوسها و واگنهای مترو و به طور کلی حمل و نقل عمومی شرایط خوبی ندارد.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: مردم تصوری که از ناوگان حمل و نقل عمومی دارند واگن‌های کثیف و اتوبوسهای کثیف تر است که سوار شدن به آن حتی راحت هم نیست.

    وی گفت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی مسئله بسیار مهم است و این نکته زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که یادمان باشد که هشت سال است دولت یک ریال هم پول برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نداده است.

    میلانی تصریح کرد: قوانین متعددی در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد اما اجرای این قوانین مورد غفلت قرار گرفته است و به بوته فراموشی سپرده شده است.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در قانون آمده است که باید از محل آزادسازی قیمت حامل های انرژی سهمی به حمل و نقل عمومی پرداخت شود اما این موضوع هم به دست فراموشی سپرده شده است.

    وی ادامه داد: باید براساس مصوبه شورای اقتصاد قرار بوده است که 19 هزار اتوبوس به حمل و نقل عمومی کشور اضافه شود اما این موضوع هم مورد غفلت قرار گرفته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط