فونیکسریمکسبهتام

خودکفایی ۸۰ درصدی در طراحی و ساخت متروی هشتگرد

احداث متروی تهران- پردیس امسال آغاز می‌شود

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای اجرای متروی هشتگرد هزار میلیارد تومان هزینه شده است،‌ گفت:‌ در طراحی و ساخت متروی هشتگرد از خودکفایی ۸۰ درصدی برخوردار بوده‌ایم و با تکیه بر توان داخل متروی هشتگرد به بهره‌برداری رسیده است.

خودکفایی ۸۰ درصدی در طراحی و ساخت متروی هشتگرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح متروی گلشهر- شهر جدید هشتگرد   با اشاره به اینکه از خودکفایی 80 درصدی در طراحی و ساخت متروی هشتگرد با تکیه بر توان داخل خبر داد و گفت: برای اجرای متروی هشتگرد هزار میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است در افق طرح توسعه متروی هشتگرد هر 7 دقیقه یک قطار حرکت کند.

    وی با بیان اینکه در افق طرح توسعه متروی هشتگرد ظرفیت جابجایی 250 هزار مسافر خواهد بود،‌گفت: متروی هشتگرد باعث کاهش سفرهای جاده‌ای و کاهش آلودگی هوای تهران خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از مزیت‌های متروی هشتگرد را اینگونه عنوان کرد که طول مسیر از صادقیه 67 کیلومتر است که 41 کیلومرت از صادقیه تا گلشهر کرج پیش از این اجرا شده و امروز 25 کیلومتر به آن اضافه شده است.

    وی اضافه کرد:کل اعتبارات اجرای این طرح بالغ بر هزار میلیارد تومان بوده که این منابع از محل اعتبارات دولتی تامین شده است. البته در سال‌های 97 و 98 بخش عمده‌ای از نقدینگی مورد نیاز پروژه از محل منابع داخلی شرکت مادر تخصصی شرکت عمران شهرهای جدید تامین شده است.

    طاهرخانی خاطرنشان کرد: در ساخت متروی صادقیه تا کرج حدود 90 درصد اجرای کار به خصوص در بخش برق  تجهیزات به پیمانکاران و مشاوران خارجی وابسته‌ بود اما خوشبختانه در متروی کرج- هشتگرد بیش از 80 درصد کار با استفاده از توان پیمانکاران داخلی انجام شده است که نویدبخش آن این است که در توسعه متروهای حومه‌ای به ظرفیت‌های داخلی و توان داخل تکیه کرده است.

    وی با یادآوری اینکه متروی اصفهان-فولادشهر در مرحله اجرا قرار دارد، گفت:‌متروی گلبهار مشهد در مرحله اجرای عملیات زیرسازی قرار داشته ضمن اینکه طرح‌های جدید آغاز شده است که در این راستا ساخت متروی تهران- پردیس امسال آغاز خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو