فونیکسریمکسبهتام

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

۱۱ کیلومتر از مسیر ازنا- شازند دهه فجر افتتاح خواهد شد

عصر خودرو- مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۱ کیلومتر از مسیر ازنا- شازند در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

۱۱ کیلومتر از مسیر ازنا- شازند دهه فجر افتتاح خواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، دکتر مرتضی باقری امروز در کارگروه ایمنی راه‌های لرستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سهم خدمات حمل‌ونقل در تولید ناخالص ملی کشور 9 درصد است و این درحالیست که میزان هزینه تصادفات جاده‌ای در تولید ناخالص ملی 7 درصد است.

    وی با بیان اینکه شدت تصادفات در لرستان بالاتر از میانگین کشوری گزارش شده است، ادامه داد: این مهم مربوط به این است که تردد وسایط سنگین حجم بالایی در راه‌های این استان انجام می‌شود.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: صبح امروز از زیرگذر فیروزآباد، آزادراه پل زال، خرم‌آباد بروجرد- اراک و... با هدف تمرکز بر امدادرسانی پس از سانحه بازدید کردیم تا بتوانیم فضاهایی برای امدادرسانی استان ایجاد کنیم.

    باقری افزود: در محور ازنا - شازند که ضعف پیمانکار در قطعه اول مشاهده و پیمانکار خلع ید شد؛ 11 کیلومتر از این مسیر در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

    وی تاکید کرد: بهسازی محور خرم‌آباد- پل‌دختر به طول  17.5 کیلومتر در دستور کار قرار گیرد.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: محور خرم‌آباد –کوهدشت- ایلام مسیر زائرین اربعین حسینی است؛ نیاز است محور خرم‌آباد تا شهرک صنعتی در دستور کار استان قرار گیرد تا مشکلی برای زائرین اربعین ایجاد نشود.

    باقری با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای از راه و شهرسازی استان در سامانه نیپا وجود ندارد و پیشنهاد شده پروژه ریل خرم‌آباد در این سامانه قرار گیرد؛ با توجه به اینکه این پروژه هم‌اکنون وضعیت خوبی ندارد و چنانچه در اولویت برنامه‌های استان قرار نگیرید هزینه بالایی به لرستان تحمیل می‌کند.

    وی با بیان اینکه سازمان مدیریت کشور اعلام کرده برای سال آینده هر استان پنج پروژه در سامانه نیپا قرار دهد، گفت: پیشنهاد می‌کنم پروژه راه‌آهن را برای سال آینده در سامانه نیپا قرار دهید.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی بر تهیه سند توسعه پیشران اقتصادی استان تاکید کرد و با اشاره به اینکه استان‌هایی که معین هستند این سند را تهیه کنند تا بتوانیم براساس آن به سازمان برنامه کشور گزارش دهیم، خاطرنشان کرد: انجام مطالعه ایمنی در استان ضرورت دارد؛ باید مطالعه ایمنی جامع در حوزه ایمنی جاده‌ها  برای استان انجام شود.

    باقری گفت: از ظرفیت دانشگاه‌ها در مورد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط