فونیکسریمکسبهتام

فعال‌سازی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، کمکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: فعال‌سازی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، کمکی به نوسازی ناوگان تاکسیرانی است و همه تلاش‌ها در وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی این است که از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

فعال‌سازی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، کمکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مرتضی ضامنی  افزود: چنانچه ظرفیت ماده 12 قانون رفع موانع تولیدرقابت پذیر فعال شود، پرداخت مبلغ مورد نظر در مبحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی توسط رانندگان تاکسی نیز کاهش می یابد و آنها برای نوسازی تاکسی های فرسوده استقبال خوبی خواهند کرد.

    وی با بیان اینکه پیش از این نیز طرح به صورت پایلوت اجرا شده بود و نتیجه خوبی هم در برداشت، خاطرنشان کرد: اگر این ظرفیت اجرا شود و سازمان برنامه و بودجه هم در این خصوص همکاری و مساعدت داشته باشد و بانک ها هم در دادن تسهیلات ما را کمک کنند، شاهد خواهیم بود که بخش عمده ای از فرسودگی ناوگان تاکسیرانی را به سمت نوسازی هدایت کنیم.

    هیات وزیران در جلسه 21 تیر سال 1394 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نفت و نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور - مصوب 1394-، آیین‌نامه اجرایی ماده یادشده تصویب و آن را ابلاغ کرد.

    در ماده یک، آیین نامه اجرایی ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور آمده است، همه دستگاه‌های موضوع ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که در این آیین نامه به اختصار «قانون» نامیده می شود، می‌توانند به منظور صرفه‌جویی در مصرف نهاده‌ها و کاهش هدر رفت، تلفات و هزینه‌ها، افزایش تولید کالاها و خدمات و سایر موارد مذکور در ماده (12) قانون که منجر به افزایش درآمد یا کاهش هزینه گردد، در زمینه وظایف مصوب خود قراردادهای لازم را در چارچوب قوانین و مقررات با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی با اولویت بخش خصوصی یا تعاونی منعقد نموده و ترتیبی اتخاذ نمایند که سرمایه‌گذاری یا اقدام صورت گرفته مطابق بند (2) ماده (12) قانون، صرفاً‌ از محل درآمد اضافی و یا صرفه‌جویی ایجاد شده بازپرداخت شود.

    مدیرعامل اتحادیه تاکیسرانی شهری کشور خاطرنشان کرد: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسی‌های فرسوده کشور تا پایان امسال به 192 هزار تاکسی می‌رسد و در سال 1400 تعداد تاکسی‌های فرسوده به 243 هزار دستگاه خواهد رسید که معادل 75 درصد از ناوگان موجود است.

    ضامنی تصریح کرد: طرح نوسازی تاکسی‌ها از بهمن سال 95 به عنوان یک طرح ملی و با مشارکت تمام سازمان‌های ذیربط آغاز و تا ابتدای سال 97 تعداد 62 هزار و 500 دستگاه تاکسی نوسازی شد که یک رکورد در نوسازی ناوگان تاکسیرانی بود، اما  طرح نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی که از سال 95 آغاز شد، به رغم همه تلاش ها چندین بار متوقف شد.

    به گزارش ایرنا تفاهنامه نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده ناوگان حمل و نقل درون‌شهری کشور با محصولات ایران خود مطابق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق کارآفرینی امید بین ایران خودرو و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در اواخر مهرماه امسال به امضا رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو