فونیکسریمکسبهتام

کولاک شدید مانع بازگشایی راه‌های ارتباطی کردستان شد

عصر خودرو- رییس مرکز مدیریت راه‌های کردستان گفت: برف و کولاک تردد در محورهای شمالی و نیمه‌غربی استان را با مشکل مواجه کرده و این شرایط نا مساعد جوی مانع از بازگشایی چهار مسیر اصلی شده است.

کولاک شدید مانع بازگشایی راه‌های ارتباطی کردستان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، دانش زندی  دیروز مسیرهای ارتباطی سقز - دیواندره، مریوان‌ - سقز، سروآباد -‌ اورامان و ایرنخواه ‌به تکاب بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود است، اظهار داشت: برغم تلاش راهداران این وضعیت کماکان در این مسیرها ادامه دارد و این جاده‌ها تا اطلاع ثانوی مسدود است.

    وی با اشاره با مسدود بودن راه ارتباطی 178 روستا در سطح استان کردستان نیز یادآور شد: راهداران تاکنون 985 کیلومتر باند در محورهای روستایی را با استفاده از 48 دستگاه ماشین آلات و 60 راهدار برفروبی کرده و عملیات بازگشایی این مسیرها نیز از بامداد امروز آغاز شده است.

    زندی با بیان اینکه شب گذشته 60 نفر از مسافران در راه مانده در راهدارخانه‌های بین راهی استان کردستان اسکان داده شدند، اضافه کرد: یک هزار و 266 خودرو نیز رهاسازی شد ضمن اینکه هفت هزار و 456 کیلومتر از راه‌های اصلی استان نیز برفروبی شد.

    وی گفت: 13 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در این محورها با همراهی 277 راهدار مشغول بازگشایی راه‌ها، رهاسازی خودروها و کمک به در راه ماندگان هستند.

    فرمانده پلیس راه استان کردستان هم اظهار داشت: عبور خودروهای کشنده به دلیل شرایط جوی از مسیر سنندج به دیواندره و از سنندج به مریوان از شب گذشته تا اطلاع‌ ثانوی ممنوع اعلام شده است.

    سرهنگ عیسی گوهری تاکید کرد: عبور خودروها از سنندج به دیواندره امکان‌پذیر است اما از دیواندره به سقز و بانه بدلیل کولاک شدید و بارش سنگین برف مسدود شده و امکان تردد هیچ خودرویی از شب گذشته تاکنون وجود ندارد.

    وی از رانندگان خواست با ماموران پلیس راه و راهداران نهایت همکاری را داشته باشند و با توجه به اینکه کولاک شدیدی در محورهای مسدود شده حاکم است و راننده دیدی بیشتر از یک متر ندارد، اصراری به عبور از محورهای مسدود برای حفظ ایمنی جان خود و سرنشینان شان نداشته باشند.

    معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان پیشتر گفته بود براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های عددی، از اواخر وقت پنجشنبه 17 بهمن تا دوشنبه 21 این ماه یک سامانه بارشی فعال آسمان استان را فرا می‌گیرد.

    علی پناهی افزود: این سامانه سبب بارش برف و باران (از روز شنبه عمدتا برف)، وزش شدید باد، در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف، مه و کاهش دمای هوا می‌شود و فعالیت آن در نیمه غربی شامل بانه، مریوان، سروآباد، منطقه اورامان، سقز و منطقه سرشیو از شدت بیشتری برخوردار باشد.

    وی اظهار داشت: مقدار بارش‌ها بارش باران و آب حاصل از برف در نیمه غربی بطور متوسط 40 تا 70 میلی متر و در سایر نقاط نیز 10 تا 20 میلی متر پیش بینی می شود.

    معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: بارش برف و باران، وزش شدید باد حداکثر 90 کیلومتر در ساعت، کولاک برف، مه و کاهش دید از مخاطره‌های این سامانه بارشی در استان است که اثراتی همچون لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در اثر کولاک و برف و مه، اختلال در تردد جاده و افزایش مصرف حامل های انرژی را در پی خواهد داشت.

    استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود. همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو