فونیکسریمکسبهتام

شهرستان نور از سمت چمستان و محمودآباد بر روی غیربومیان بسته است

عصر خودرو- ورودی شهرستان نور از سمت چمستان و محمودآباد در استان مازندران برای کنترل ویروس کرونا با مصوبه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان و دادستانی بر روی مسافران غیر بومی بسته شده است.

شهرستان نور از سمت چمستان و محمودآباد بر روی غیربومیان بسته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزرش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، شهرستان نور به واسطه زیبایی ها و جذابیت های خاص سالیان دراز به رسم میزبانی و مهمان نوازی در ایام مختلف سال بخصوص فصل بهار و عید نوروز پذیرای مسافران از نقاط مختلف کشور  بوده است و هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور بخصوص در سطح منطقه امکان میزبانی از مسافران و گردشگران سراسر کشور به این منطقه وجود ندارد.

    بر این اساس ستاد مبارزه به ویروس کرونا در شهرستان نور و با دستور اکید دادستانی این شهرستان منع آمدو شد برای مسافران و گردشگران غیر بومی در این دو محور به اجرا گذاشته شده است.

    ماموران نیروی انتظامی برابر دستور دادستانی به صورت مسالمت آمیز از عبور مسافران و گردشگران برای ورود به شهرستان نور جلوگیری می کنند.

    بر اساس اطلاعیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان نور تردد هرگونه خودرو در این محور ممنوع است و ماموران نیروی انتظامی باهمکاری مردم نسبت به عبور انان به شهرستان نور جلوگیری می کنند.

    در این اطلاعیه به صاحبان خانه های استیجاری شهرستان هشدار داده است حق واگذاری خانه ها به مسافران و گردشگران را ندارد و در صورت اجاره خانه ها برابر قانون با انان برخورد می شود.

    یکی از مشکلات اصلی در شهرهای مازندران وجود خانه های خوش نشینان است که در اکثر تعطیلات رسمی و آخر هفته صاحبان انان به این منطقه سفر می کنند و در شرایط بحرانی نظیر شیوع بیماری کرونا قطعا مشکلات مردم این منطقه به دلیل حضور این افراد دو چندان می شود.

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران پیشتر اعلام کرد که اجاره واحدهای مسکونی و ویلاهای شخصی به مسافران طبق مصوبه کارگروه پدافند زیستی و مقابله با کرونا ممنوع است.

    سید یونس حسینی عالمی گفت : در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور از جمله استان مازندران ، مسافرت در اکثر استان های کشور به ویژه این استان ممنوع است.
    وی اضافه کرد : هرگونه اجاره واحدهای مسکونی و ویلاهای شخصی به مسافران ممنوع است و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.
    دادستان مرکز استان مازندران اظهارداشت : شهروندان استان به خصوص همسایه های این ویلاها و خانه های شخصی در صورت مشاهده اجاره غیر قانونی این واحدها از سوی مالکان متخلف به مسافران غیر بومی آن را به نیروی انتظامی و یا دستگاه قضایی گزارش کنند.

    با وجود مسدود شدن محورهای چهارگانه اصلی استان مازندران بر روی مسافران به دلیل کنترل ویروس کرونا، همچنان تعداد زیادی از مسافران از اقصی نقاط ایران به خصوص پایتخت به طور غیر رسمی وارد استان شدند که با تعطیلی هتل ها و مهمانپذیرها ، مهمانسراهای دولتی و پلاژهای دولتی در ساحل خزر به عنوان مراکز اقامتی رسمی، برخی سودجویان اقدام به اجازه واحدهای مسکونی شخصی و ویلاهایشان با قیمت گزاف به این مسافران غیر رسمی کردند که می تواند کنترل ویروس را در استان دشوار کند.

    براساس آمار رسمی ظرفیت تخت استان مازندران برای اقامت مسافران حدود یک میلیون و 200 هزار تخت است که از این تعداد فقط 58 هزار عدد از آنها رسمی هستند که شامل هتل ، متل ، بوم گردی، مجموعه های مهمان پذیر است.

    طبق آخرین امار ابتلا 606 نفر به ویروس کرونا در مازندران قطعی شد و بیش از این میزان نیز بیماران مشکوک در بیمارستان های ریفرال انتخابی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند و 17 نفر نیز جان باختند.
    پیش بینی می شود در روزهای آینده با نزدیک شدن به پیک ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران، آمار مبتلایان بیشتر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو