فونیکسریمکسبهتام

آخرین وضعیت کل آزاد راه‌های کشور در سال ۹۹

عصر خودرو- بهرامی گفت: ادامه آزاد راه همت_کرج برای کاهش گره ترافیکی و افزایش کل آزادراه‌ها ساخته می‌شود.

آخرین وضعیت کل آزاد راه‌های کشور در سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلال بهرامی معاون شرکت ساخت آزادراه ها با بیان اینکه در سال 99 ساخت و اتمام چند آزاد راه را در دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: یکی از این آزادراه ها کنارگذر جنوبی تهران است که از چرمشهر به آبیک قزوین متصل می شود زمینه ساز کاهش چشمگیر ترافیک در جنوب تهران آن خواهد شد.

    معاون شرکت ساخت توضیح داد:  با توجه به آن که همواره شاهد ترافیک های شدید و تردد کامیون‌ها از افسریه بوده ایم و همین موضوع باعث ایجاد مشکل برای تردد به شمال تهران و همچنین شرق کشور می شد با بهره برداری از این کنارگذر جنوبی تهران شاهد روان شدن در بار ترافیک در این مسیر خواهیم بود.

    بهرامی با اشاره به اینکه با افتتاح این آزادراه شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت و خواهیم بود، گفت: این کنارگذر جنوبی 160 کیلومتر است کرد تاکنون 80 درصد از عملیات اجرای آن انجام شده و در نیمه اول سال امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

    بهرامی  آزادراه اصفهان-شیراز هم اشاره کرد و گفت: طول این آزادراه 225 کیلومتر است که با ساخت و بهره‌برداری از آن 135 کیلومتر از مسیر کوتاه می‌شود و حدود 2 ساعت از زمان 0 با افتتاح آن کاهش می یابد.

    او بیان کرد: این آزادراه یکی از قطعات اصلی کریدور شمال به جنوب شمار می‌رود و به صورت تک فاز ساخته شده و قابلیت افتتاح به صورت قطعه فطعه ندارد و باید به صورت یک جا به بهره برداری برسد.

    معاون شرکت ساخته آزادراه های شرکت ساخت ادامه داد: پیشرفته فیزیکی ساختن این آزادراه به 75 درصد رسیده و در مرحله عملیات نوسازی قرار دارد که با تأمین منابع مالی از سوی دولت و سرمایه گذاری وزارت دفاع امیدواریم بتوانیم تا سال 1400 ساعت ساخت آن را به اتمام برسانیم.

    او اظهار کرد: این آزادراه دو گره بزرگ ترافیکی در آزادراه های کشور و رفت و حدود 400 کیلومتر به طول آزادراه های کشور اضافه می شود بهرامی درباره  ادامه آزادراه همت کرج  گفت: درپایان سال 98 بتوانیم افتتاح کنیم و تاکنون پیشرفته این قطعه هم به 98 درصد رسیده و حدود و این آزادراه 15 کیلومتری هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

    او افزود:  مجموع کل آزادراه های کشور دو هزار و 200 کیلومتر است که از سال 92 دو تا کنون 1300 کیلومتر آزادراه در حال ساخت است و امیدواریم تا سال 1410 توانیم میزان این آزادراه ها را به 600 کیلومتر برساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو