فونیکسریمکسبهتام

کارشناس سازمان هواشناسی:

باران شدید ۷ استان کشور را دربرمی‌گیرد

عصر خودرو- کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۲ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد و از وزش شدید باد در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان و یزد، خبر داد.

باران شدید ۷ استان کشور را دربرمی‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی  آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی، اعلام کرد.

    رفیعی با اشاره به اینکه امروز (12 فروردین) ادامه بارش‌ها در شمال‌شرق، شرق، نیمه‌شرقی سواحل خزر و ارتفاعات البرز شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت:  شدت بارش‌ها امروز در شمال خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، و شرق مازندران است.

    کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا 13 فروردین نیز در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور یعنی مناطقی از استان‌های فارس و اصفهان، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش خواهیم داشت که گاهی با رعد و برق همراه خواهد بود.

    وی افزود: شدت بارش‌ها فردا (13 فروردین) در آذربایجان‌غربی، جنوب آذربایجان‌شرقی، غرب کردستان و شمال قزوین رخ می دهد. در عین حال، در غرب سواحل خزر نیز فردا بارش های پراکنده پیش‌بینی شده است. 

    به گفته وی، روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور و دامنه های زاگرس در جنوب غرب کشور یعنی استان های اصفهان، یزد، فارس، بوشهر، و کرمان، بارش پراکنده رخ می دهد. روز جمعه نیز با توجه به عبور موجی از نیمه شمالی کشور در شمال شرق و شرق و شمال غرب کشور بارش خواهیم داشت که گاهی با رعد و برق همراه خواهد شد.

    کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، و تهران هم روز جمعه، بارش پراکنده خواهند داشت. روز شنبه گسترده این بارش ها علاوه بر این مناطق، سواحل شمالی کشور را در برمی گیرد و روز یکشنبه در نوار شمالی کشور ادامه بارش را خواهیم داشت.

    رفیعی گفت: پدیده غالب امروز 12 فروردین وزش باد به نسبت شدید در برخی از نقاط استان های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین و استان های مرکزی، اصفهان و یزد است. همچنین، امروز بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم است.

    وی اعلام کرد: تهران نیز امروز در برخی از ساعات وزش باد شدید را خواهد داشت و حداکثر دمای پایتخت 17 درجه بالای صفر گزارش شد و حداقل دمای امروز صبح تهران به مثبت هفت درجه رسید.

    به گفته رفیعی، سردترین مرکز استان امروز شهرکرد با منفی 2 و زنجان با منفی یک درجه و گرمترین مرکز استان نیز روز گذشته اهواز با حداکثر مثبت 27 گزارش شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو