فونیکسریمکسبهتام

پلیس راهور استان اصفهان:

گاردریل های بزرگراه‌های شهری اصفهان باید به بلوک نیوجرسی تبدیل شود

عصر خودرو- پلیس راهور استان اصفهان گفت: گاردریل‌های بزرگراه های شهری اصفهان باید به بلوکهای نیوجرسی تبدیل شود چرا که در تصادفات به عنوان یک آلت قتاله آسیب شدیدی به سرنشنیان خودرو وارد می کند.

گاردریل های بزرگراه‌های شهری اصفهان باید به بلوک نیوجرسی تبدیل شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت: در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 11 درصدی فقره تصادفات مواجه شدیم؛ در فقره جان‌باختگان با کاهش 6 درصدی همراه بود.

    وی افزود: تصادفات جرحی با 16 درصد کاهش و تصادفات سرعتی هم روند کاهشی را در ماه گذشته داشت.

    ضرورت تبدیل گاردریل ها به بلوک نیوجرسی

    پلیس راهور استان اصفهان با تاکید بر تبدیل شدن گاردریل ها در بزرگراه‌های شهری به نیوجرسی تصریح کرد: سطح معابر با کوچک‌ترین بارندگی لغزنده می‌شود و مسبب تصادفات زنجیره‌ای و قیچی شدن کامیون‌ها است.

    وی بیان داشت: تخطی از سرعت مطمئنه، تغییر مسیر ناگهانی و انحراف به چپ از عوامل رخداد تصادفات درون شهری است و در این تصادفات گاردریل ها به عنوان آلت قتاله آسیب شدیدی به سرنشینان خودرو وارد می‌کند.

    محمدی با تاکید بر اینکه گارد ریل‌های بزرگراه‌های شهری اصفهان باید به نیوجرسی تبدیل شود، گفت: بلوک‌های نیوجرسی قطعات ساخته شده از بتن یا پلاستیک است که کاربرد اصلی آنها جدا کردن مسیرهای ترافیک جاده‌ها از یکدیگر است و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت برخورد خودرو آسیب کمتری به آن وارد شود و در عین حال، مانع عبور خودرو به مسیر روبه‌رو و تصادف از روبه‌رو و تصادف شاخ‌به‌شاخ می‌شوند.

    راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده همچنان در صدر تصادفات

    سرهنگ محمدی اشاره‌ای به تصادفات راکبان موتورسیکلت سوار و عابران پیاده داشت و افزود: این کاربران ترافیک به علت پایبند نبودن به قوانین جایگاه نخست تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

    فعالیت مراکز تعویض پلاک به صورت زوج و فرد

    وی به فعالیت مرکز تعویض پلاک و خدمات خودرویی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی داشت و گفت: تاکنون بیش از دو هزار خدمات در این مراکز ارائه شده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا لازم است مراجعان دستورالعمل‌های بهداشتی را جهت عدم انتقال ویروس رعایت کنند.

    پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه مراکز تعویض پلاک از ساعت هفت صبح تا دو بعد از ظهر به مردم خدمت می‌کنند، ابراز داشت: خدمات تعویض پلاک به صورت زوج و فرد ارائه خدمت می‌کنند.

    آموزشگاه‌های رانندگی نیمه فعال هستند

    وی اشاره‌ای هم به نیمه فعال بودن آموزشگاه‌های رانندگی داشت و گفت: برگزاری آزمون آئین نامه منوط به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است اما ثبت نام در آموزشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و آموزش عملی هم برقرار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو