فونیکسریمکسبهتام

خرید و شارژ آنلاین بلیت مترو چگونه است؟

عصر خودرو- مسافران مترو تهران می‌توانند به صورت آنلاین نسبت به خرید و شارژ بلیت اقدام کنند؛ چگونگی انجام این کار در این مطلب تشریح شده است.

خرید و شارژ آنلاین بلیت مترو چگونه است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، در اسفند ماه 1377 و همزمان با آغاز بهره‌برداری از متروی تهران، بلیت‌های تک‌سفره کاغذی به مبلغ 150 تومان به مسافران عرضه می‌شد و مسافر می‌‌توانست تا زمانی که از شبکه مترو خارج نشده در همه ایستگاه‌هایی که تا آن زمان به بهره‌برداری رسیده بود ( تهران و کرج ) از آن استفاده کند اما به تدریج علاوه بر بلیت‌های کاغذی، کارت بلیت‌های اعتباری مدت‌دار، بلیت‌های مغناطیسی نیز مورد استفاده قرار گرفت و نوع بلیت‌ها در سال‌‌های مختلف شکل جدیدتری به خود گرفت.

    در حال حاضر برای حفظ محیط زیست، کاهش مصرف کاغذ و صرفه‌جویی در زمان، مسافران مترو تهران می‌توانند خرید بلیت مترو و شارژ کارت بلیت اعتباری را ا ز طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه انجام دهند.  بر این اساس از طریق دو اپلیکیشن «تهران من» و «ایزی پی» امکان خرید بلیت وجود دارد.

    کاربران با وارد شدن به صفحه ابتدایی تهران من و در قسمت داشبورد، می‌توانند با کلیک روی گزینه بلیت مترو و سپس انتخاب آیتم خرید بلیت تک‌سفره، پس از پرداخت مبلغ از حساب شهروندی خود، بارکد بلیت را روی گوشی تلفن همراه خود دریافت کرده و هنگام تردد در ایستگاه‌های مترو با قرار دادن آن بر گیت‌های ورودی به راحتی از آن استفاده کنند و یا با انتخاب قسمت کارت بلیت نسبت به افزایش موجودی کارت خود اقدام کنند.

    همچنین شهروندان می‌توانند از تعداد بلیت‌های خریداری شده که استفاده شده یا هنوز استفاده نکرده‌اند نیز مطلع شوند.

    در اپلیکیشن ایزی پی هم امکان خرید آنلاین بلیت تک سفره مهیاست. همچنین می‌توان با این اپلیکیشن کارت بلیتهای اعتباری را هم شارژ کرد. در این روش مسافران  بدون نیاز به حضور در باجه یا دستگاه‌های خودکار شارژ و صرفاً از طریق اپلیکیشن امکان درخواست شارژ به میزان دلخواه را دارند و در اولین حضور بر روی  گیت‌های  ورودی، میزان شارژ به کارت آنها افزوده خواهد شد.

    نکته‌ موجود این روش این است که فقط برای شارژ کارت بلیت در مترو تهران قابل استفاده است و به شرح ذیل می‌توان از این شیوه استفاده کرد:

    گام اول : انتخاب ((شارژ روی گیت مترو))

    گام دوم : انتخاب ((ثبت کارت بلیت))

    گام سوم : وارد کردن شماره سریال کارت بلیت در کادر مربوطه

    نکته: امکان شارژ روی گیت فقط برای کارت‌های مشخص شده در تصویر امکانپذیر است. برای تعویض کارت خود به باجه‌های فروش کارت بلیت مراجعه کنید. در صورت پاک شدن شماره سریال از روی کارت، از طریق مراجعه به دستگاه‌های شارژ خودکار مترو و انتخاب گزینه «موجودی»، شماره سریال کارت خود را دریافت کنید.

    متروی تهران , کارت بلیت مترو , مترو (قطار شهری) , شهر تهران ,

    گام چهارم : انتخاب ((مرحله بعد))

    گام پنجم : انتخاب مبلغ شارژ کارت بلیت در هر بار

    نکته: مبلغ مشخص شده، از حساب کیف پول اپلیکیشن ایزی‌پی کسر می‌شود. در صورت کمبود اعتبار می‌توانید موجودی کیف پول خود را به میزان لازم افزایش دهید.

    گام ششم : انتخاب ((مرحله بعد))

    گام هفتم : مشاهده پیام ((کارت بلیت ثبت شد))

    گام هشتم : ثبت کارت بلیت فقط بر روی گیت های مترو با علامت زرد رنگ "شارژ روی گیت" .

    س از مشاهده این پیام، مبلغ مشخص شده از حساب کیف پول شما کسر می‌شود و کارت شما آماده استفاده شدن بر روی گیت مترو است.

    نکته : در صورتی که موجودی کارت بلیت شما هنگام رد شدن از گیت کمتر از 3000 تومان باشد، کارت شما به صورت خودکار به اندازه مبلغ مشخص شده شارژ می‌شود.

    پس از مصرف اعتبار خریداری شده بر روی گیت‌های مشخص شده، در صورت فعال بودن کارت و کافی بودن موجودی کیف پول، به صورت خودکار یک اعتبار جدید با همان مبلغ قبلی از موجودی کیف پول ایزی‌پی خریداری شده و آماده مصرف می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو