فونیکسریمکسبهتام

نقش ۸۰ درصدی عامل انسانی در تصادفات

نوسازی ناوگان جاده‌ای با واردات خودرو

عصر خودرو- معاون راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت: یکی از اقدامات سازمان حمل و نقل واردات کامیون سنگین با کارکرد کمتر از ۳ سال برای نوسازی ناوگان جاده‌ای است.

نوسازی ناوگان جاده‌ای با واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی شهابی با بیان اینکه در زمینه تصادفات یکی از مشکلات اصلی ما واژگونی است، افزود: در حوزه تصادفات محورها که مهمترین دلایل آن عدم توجه به جلو توسط رانندگان، استفاده از تلفن همراه و عدم رعایت فاصله طولی بوده که سبب رشد تصادفات شده است.

    وی خاطرنشان کرد: در سال 98 نسبت به سال 97 رشد 30 درصدی تصادفات را داشتیم که عمده عوامل آن نیز عامل انسانی و پس از آن وسیله نقلیه و عامل راه دخیل بوده است. باید گفت 75 الی 80 درصد تصادفات با عامل انسانی رخ می دهد و پس از از آن نقش خودرو و وسیله نقلیه وارد است. تنها راه پیشگیری از این موضوع نیز فرهنگ سازی و آموزش است.

    این مسئول توضیح داد: واحد ایمنی و ترافیک راهداری در مدارس از مقاطع راهنمایی و دبیرستان این آموزش‌ها را آغاز کرده است. همچنین آموزش‌هایی برای رانندگان حمل و نقل عمومی که پیش از آن‌ که وارد ناوگان شوند بایستی آموزش های بدو به خدمت را بگذرانند. از مدارک مورد نیاز برای این رانندگان داشتن مجوز فعالیت رانندگی و کارت هوشمند است یکی از شرایط آن گذراندن این آموزش ها است. روش دیگر می تواند اعمال قانون از سوی حوزه پلیس راه باشد.

    معاون حمل و نقل راهداری بوشهر اظهار کرد: در سال 98 نسبت به سال 99 -یعنی از 25 اسفندماه 98 تا 20 فروردین 99- نزدیک به 50 درصد کاهش تصادفات را تجربه کرده‌ایم که می تواند به دلیل اعمال محدودیت های ترافیکی و همچنین رعایت کردن بیشتر قوانین از سوی مردم باشد.

    شهابی با اشاره به طرح واردات خودرو با کارکرد کمتر از 3 سال گفت: یکی از اقداماتی که سازمان حمل و نقل با همکاری گمرک، استاندارد و محیط زیست انجام داده است اینکه 4 گروه از شرکت های تولید کننده خودروهای سنگین و شرکت های حمل و نقل توانمند داخلی با مجوز از سازمان حمل و نقل جاده ای می توانند با مجوز از سازمان صمت واردات کامیون سنگین را برای مالکین حقیقی و حقوقی کامیونهای فرسوده انجام دهند. این کار با دستور ابلاغی وزیر راه و شهرسازی و برای نوسازی ناوگان جاده‌ای انجام می شود.

    وی توضیح داد: یکی از شرایط اصلی آن داشتن تاییدیه آلاینده های زیست محیطی از محیط زیست است و پس از آن نیز کیفیت ناوگان که باید به تایید اداره استاندارد برسد. همچنین این شرکت‌ها باید خدمات پس از فروش نیز داشته باشند. کامیون هایی که اجازه ورود دارند از کشورهای خاصی هستند که این کشورها اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی است و از سایر کشورها اجازه واردات وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو