فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به جدیدترین خودرو بازار ایران (بخش اول)

بررسی قوای موتور و گیربکس فردا SX۵

عصر خودرو- مدتی است تبلیغات مربوط به فروش کراس‌اوور فردا SX۵ به عنوان جدیدترین محصول صنایع خودروسازی فردا در رسانه‌ها دیده می‌شود. در این بخش و چند مطلب آینده قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به این خودرو داشته باشیم و این بار کراس‌اوور فردا SX۵ را از جنبه‌های فنی و به طور ویژه موتور و گیربکس بررسی کنیم.

بررسی قوای موتور و گیربکس فردا SX۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هرچند در نگاه اول ظاهر و بعد از آن امکانات خودرو است که می‌تواند نظر خریداران به خرید یک خودرو جلب کند اما وقتی حرکت با خودرو آغاز می‌شود نوبت به موتور و گیربکس می‌رسد که خود را نشان دهند و فردا SX5 هم در این زمینه تلاش کرده ترکیبی از کارآیی، راحتی و مهمتر از آن اطمینان را عرضه کند.

    موتور؛ نامی آشنا برای اطمینان خریداران
    برای نیرو بخشیدن به جدیدترین محصول خودروسازی فردا، از موتور معتبر میتسوبیشی استفاده شده است تا به این ترتیب و در اصلی‌ترین بخش فنی، مشتریان بتوانند با اطمینان از این کراس‌اوور استفاده کنند.
    موتور فردا SX5 با حجمی معادل 1.6 لیتر می‌تواند 123 اسب بخار قدرت تولید کند و به این ترتیب در کلاس موتورهای 1.6 لیتری تنفسی طبیعی در بازار ایران، بالاترین قدرت را نسبت به حجم موتور ارائه می‌کند.
    بهره‌گیری از موتور تنفس طبیعی بر روی فردا SX5 به جای موتورهای توربوشارژر مزیت کاهش استهلاک این موتور را به دنبال دارد که یک مزیت بزرگ برای خودروهای خانوادگی است و می‌تواند اطمینان خاطر را برای خریداران فراهم کند چراکه استفاده از توربوشارژر هر چند می‌تواند توان موتور خودرو را نسبت به حجم آن بالا ببرد اما در مقابل باعث فشار بر اجزای مختلف موتور و در نتیجه کاهش طول عمر قطعات می‌شود ضمن آنکه توربوشارژر نیز نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد که عدم رعایت آن ممکن است به عمر موتور آسیب بزند.

    گیربکس فردا SX5؛ ترکیب آسایش و کنترل
    برای انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها، فردا SX5 از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده می‌کند که علاوه بر وضعیت اتوماتیک، قابلیت کنترل دستی (تیک ترونیک) را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد تا راننده کنترل کاملی بر رفتار گیربکس داشته باشد.
    گیربکس‌های CVT به دلیل ساختارشان، گزینه‌ای ایده‌آل برای رانندگی خانوادگی هستند و می‌توانند مصرف سوخت کم و رفاه در رانندگی را ایجاد کنند اما برای یک رانندگی اسپرت‌تر نیاز است راننده بتواند تغییرات گیربکس را بیشتر کنترل کند و اینجا است که کنترل دستی عملکرد گیربکس به کار می‌آید با کمک آن راننده می‌تواند از بین ضرایب تعریف شده، ضریب دنده مناسب را با توجه به وضعیت رانندگی و وضعیت جاده انتخاب کند.
    البته بدون این‌ هم گیربکس SX5 توانایی خوبی در هماهنگ کردن خود با رفتار راننده دارد و در صورت درخواست برای افزایش سرعت و شتاب‌گیری‌های میانی می‌تواند ضرایب خود را با سرعت تغییر دهد.

    برای اطلاعات بیشتر در مورد فردا SX5 می‌توانید به وبسایت www.fardaco.com مراجعه کنید ضمن آنکه شرایط فروش فردا SX5 نیز هم اکنون برقرار است و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02148645000 تماس بگیرید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو