فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

نوسازی ۵۵ هز‌ار دستگاه کامیون در ۵ سال

۱۲۵۰ کامیون با عمر ۳ سال در حال ترخیص از گمرک

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله اول پروژه نوسازی ناوگان باری از محل ورود کامیون‌های با عمر حداکثر ۳ سال با ۱۲۵۰ دستگاه کامیون به نتیجه رسید و سری اول کامیون‌ها برای ترخیص و شماره‌گذاری در حال آماده‌سازی است.

نوسازی ۵۵ هز‌ار دستگاه کامیون در ۵ سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، محمد اسلامی درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان کامیونی از محل واردات کامیون‌های با عمر سه سال اظهار داشت: این پروژه به نتیجه رسیده است، بسیار تلاش کردیم و با وجود مزاحمت‌هایی که عده‌ای بدون منطق ایجاد کرده بودند، سری اول کامیون‌ها برای ترخیص و شماره‌گذاری در حال آماده‌سازی است.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سری اول این پروژه 1250 دستگاه کامیون است، افزود: این کامیون‌ها به روزترین کامیون‌های ناوگان جاده‌ای است که امیدواریم به کاهش سوانح رانندگی، ارتقای ایمنی جاده‌ها و تسریع در حمل کالای جاده‌ای کمک کند.

    * 55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای چهل سال داریم

    وی اظهار داشت: 55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای چهل سال داریم که در راستای ارتقای کیفیت بهره‌وری، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی سیر، باید نوسازی شوند.

    * نوسازی ناوگان کامیونی همت خودروسازهای داخلی را می‌طلبد

    اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر، با کارخانجات سازنده داخلی هم قرارداد منعقد شده است تا کامیون‌های مناسب و مطلوب جاده‌ها و راننده‌های ایران را تولید و عرضه کنند؛ قطعاً اگر کارخانجات داخلی همت کنند، نوسازی ناوگان باری جاده‌ای با تولیدات داخل به سرعت محقق می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با این راندمانی که کارخانجات سازنده کامیون در کشور دارند، در چند سال اخیر کم‌کاری در این حوزه مشاهده کرده‌ایم.

    * کامیون داخلی هنوز تحویل نشده است

    وی درباره تأمین کامیون‌ها از محل سازندگان داخلی، اظهار داشت: هنوز سازندگان داخلی کامیونی به ما تحویل نداده‌اند.

    * هدفگذاری نوسازی 55 هز‌ار دستگاه کامیون حداکثر در 5 سال

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم تحول صنایع خودروساز آن گونه که به ما وعده داده‌اند، محقق شود تا با راندمانی بالا در یک برنامه حداکثر پنج‌ ساله و با نگاه مطلوب 3‌ ساله، 55 هزار دستگاه ناوگان کامیونی فرسوده را با ترکیبی از کامیون‌های تولید داخل و کامیون‌های وارداتی با عمر سه سال نوسازی کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط