فونیکسریمکسبهتام

رشد تولید بهاری خودروسازان خصوصی

عصر خودرو- بررسی آمار منتشر شده تولید شرکت‌های خودروساز در خردادماه نشان می‌دهد خودروسازان خصوصی رشدی حول و حوش ۲۱ درصدی را به نسبت مدت مشابه سال گذشته در کارنامه خود ثبت کردند.

رشد تولید بهاری خودروسازان خصوصی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، از میان 14 خودروساز خصوصی حاضر در کشور در فصل بهار 1400 نیمی از آنها هیچ خودرویی را در خطوط خود تولید نکردند اما نیمی دیگر در مدت زمان یاد شده توانسته اند در مجموع حدود 10 هزار و 100 دستگاه خودرو را تولید کنند.در شرایطی که در خرداد ماه سال گذشته از مجموع 14 شرکت خودروساز خصوصی 9 شرکت خطوط تولید خود را فعال نگه داشته بودند با این حال جمع تولید آنها 8 هزار و 300 دستگاه بوده است.اما سه شرکت خودروساز خصوصی بزرگ کشور یعنی مدیران خودرو، کرمان موتور و بهمن به ترتیب بیشترین تیراژ را در انتهای بهار سال جاری به نام خود ثبت کردند.در شرایطی که بیشترین تیراژ تولید تا پایان خرداد سال جاری در اختیار مدیران خودرو قرار دارد با این حال این خودروساز افت تولید را به نسبت مدت مشابه سال گذشته در کارنامه خود ثبت کرده است.
    مدیران خودرویی‌ها که تولید محصولات برند چینی چری را در دستور کار دارند تا پایان خرداد  امسال، در مجموع حدود 5 هزار و 700 دستگاه از انواع محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود را تکمیل کردند. این در‌حالی‌ است که سال گذشته در همین بازه زمانی در مجموع حدود 6 هزار و 700 دستگاه خودرو تولید کرده بودند. بنابراین این خودروساز در حالی‌که همچنان در صدر جدول تیراژ در پایان خرداد ماه سال جاری قرار دارد اما افت تولیدی حول و حوش 14 درصد را در کارنامه خود ثبت کرده است.کرمان موتور با تولید بیش از 3 هزار و 600 دستگاه از انواع محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود در پایان سومین ماه از سال جاری توانسته جایگاه دوم را در جدول تیراژ به خود اختصاص دهد.این خودروساز خصوصی در قیاس با سال گذشته در همین بازه زمانی توانسته تولید خود را حدود 250 درصد رشد دهد.کرمان موتوری‌ها سال گذشته در همین بازه زمانی حدود هزار دستگاه از محصولات خود را تکمیل کرده بودند.

    بهمن نیز با تولید حدود 500 دستگاه خودرو در پایان خرداد امسال بعد کرمان موتور در جایگاه سوم جدول تیراژ قرار دارد.این خودروساز نیز مانند کرمان موتور توانسته رشد تولید را در کارنامه خود در مقایسه با سال گذشته به ثبت برساند.بهمن موتور با احتساب حدود 220 دستگاهی که سال گذشته تولید کرد امسال تولید خود را حول و حوش 124 درصد افزایش داد.خودروسازان بم که در بهار سال گذشته هیچ تولیدی نداشتند در بهار امسال توانستند حدود 100 دستگاه از محصولات خود را در خطوط تولید تکمیل کنند. این خودروساز خصوصی مونتاژ برندهای چینی جیلی و لیفان را در دستور کار دارد اما به نظر می‌رسد در حال حاضر تمرکزش روی مونتاژ محصولات برند لیفان باشد.

    بعد از خودروسازان بم، سروش دیزل مبنا در جایگاه پنجم جدول تیراژ تولید قرار دارد. این خودروساز خصوصی که پیش‌تر در بخش تولید خودروهای تجاری فعال بود محصولات برند روسی پاتریوت را مونتاژ می‌کند. این خودروساز خصوصی تا پایان خرداد ماه امسال در مجموع حدود 90 دستگاه از محصولات خود را در خطوط تولید نهایی کرده است. این میزان تولید در قیاس با تولید 12 دستگاهی سال گذشته از رشد بیش از 660 درصدی حکایت دارد.

    سیف خودرو نیز بعد از سروش دیزل مبنا در جایگاه ششم به لحاظ آمار تولید قرار دارد.این خودروساز خصوصی تولید برند چینی SWM را در دستور کار دارد.سیف خودرویی‌ها در سه ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با سال گذشته افت تولید حول و حوش 88 درصدی را تجربه کرده اند.  این خودروساز امسال در مجموع حدود 30 دستگاه خودرو را در خطوط تولید تکمیل کرده است.

    در قعر جدول آمار تولید نیز خودروسازان راین با تولید یک دستگاه از محصولات خود قرار دارد. این خودروساز تولید محصولات برند چینی وولکس را در برنامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط