فونیکسریمکسبهتام

با امضای تفاهم‌نامه‌ای محقق می‌شود

توسعه همکاری‌های معاونت علمی با نهادها برای هوشمندسازی حمل و نقل

عصر خودرو- صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند شهری به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی منعقد شد.

توسعه همکاری‌های معاونت علمی با نهادها برای هوشمندسازی حمل و نقل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری بین اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عقد شد.

    این تفاهم‌نامه‌ با هدف همکاری مشترک پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه حمل و نقل درون شهری مبتنی بر دانش و فناوری‌های روز دنیا و استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی این شرکت‌ها منعقد شده است.

    همچنین همکاری در انجام انواع مطالعات حمل و نقل هوشمند طرح‌های تحت پوشش، همکاری در توسعه حمل و نقل همگانی هوشمند، توسعه سیستم‌های مبتنی بر مشارکت و نظارت مردمی و همکاری در بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پیاده‌سازی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، از محورهای این تفاهم‌نامه‌ به شماره می‌روند.

    علاوه بر این، همکاری در شناسایی و بهره‌گیری از مراکز رشد و شتابدهی و سرمایه‌گذاران در بخش حمل و نقل هوشمند شهری، همکاری در اجرای پروژه‌های پایلوت و ملی در بخش حمل و نقل هوشمند شهری، از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه‌ نیز محسوب می‌شوند.

    ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته در این تفاهم‌نامه‌ موظف است همکاری‌های لازم را برای مطالعات راهبردی اتحادیه و مطالعات حمل و نقل هوشمند شهرهای کم‌جمعیت تا حد امکان داشته باشد. همچنین این ستاد می‌تواند در چارچوب این تفاهم‌نامه‌، کسب‌وکارهای توانمند در حوزه نیازمندی‌های حمل و نقلی شهرهای کشور را معرفی کند.

    اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور نیز در چارچوب این تفاهم‌نامه‌ متعهد است که همکاری‌های لازم را جهت شناسایی و احصاء چالش‌های حوزه حمل و نقل برای بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی با تکیه بر طرح‌های مطالعاتی با ستاد داشته باشد.

    این تفاهم‌نامه‌ برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه حمل و نقل هوشمند شهری بین منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته و عبدالله متولی رئیس اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور منعقد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو