فونیکسریمکسبهتام

لنت ترمز چه اهمیتی دارد؟

عصر خودرو- دراین گزارش اهمیت لنت ترمز در خودرو و علت فرسودگی آن را بیان کرده ایم.

لنت ترمز چه اهمیتی دارد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ترمز‌ها یکی از مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی خودرو شما هستند. اطمینان از سالم بودن ترمز‌ها و لنت ترمز بسیار مهم است. خوشبختانه، تمام تعمیرات ترمز به مکانیک نیاز ندارند. می‌توانید لنت ترمز خود را در خانه بررسی کنید، بدون اینکه ابتدا چرخ را بردارید.

    شما حتی به ابزار زیادی برای این نگهداری مهم نیاز ندارید. همه چیز‌هایی را که برای شروع بررسی لنت ترمز خود بدون برداشتن چرخ باید بدانید را در این گزارش گفته ایم. البته، اگر تا به حال نگران این بودید که ترمز‌ها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، یا اگر خودتان در انجام تعمیر و نگهداری دچار مشکل هستید، باید با یک مکانیک تماس بگیرید.

    چرا باید ضخامت لنت ترمز را بررسی کنید؟
    این ممکن است کمی ساده به نظر برسد، اما مکانیک‌ها همیشه آسیب ناشی از لنت‌های ترمز کنده شده را مشاهده می‌کنند. بسیاری از مردم نمی‌دانند لنت‌های ترمزشان چقدر اهمیت دارد، یا اینکه وقتی لنت‌های ترمز فرسوده شده‌اند، چقدر اهمیت دارد.

    لنت‌های ترمز مانند بقیه سیستم ترمز شما مسئول توقف خودرو هستند. به طور خاص، لنت‌های ترمز اصطکاک را برای متوقف کردن چرخ‌ها فراهم می‌کنند و همچنین از آسیب به روتور‌های ترمز خودرو جلوگیری می‌کنند و گرمای ایجاد شده توسط آن اصطکاک را توزیع و کنترل می‌کنند.

    این بسیار مهم است، زیرا مالش فلز بر روی فلز در سرعت‌های رانندگی می‌تواند باعث آسیب و سایش و پارگی بسیار سریع شود. لنت‌های ترمز به گونه‌ای طراحی شده اند که این استرس را بدون آسیب رساندن به خودرو یا چرخ‌ها کنترل کنند.

    در اینجا نگاهی دقیق‌تر به آنچه مکانیک شما هنگام بررسی لنت ترمز شما به دنبال آن است، آورده شده است. این راهنمای خوبی برای آنچه شما باید به تنهایی به دنبال آن باشید است.

    چرا لنت ترمز فرسوده می‌شود؟
    لنت‌های ترمز فرسوده می‌شوند و معمولاً هر 50000 مایل باید تعویض شوند. اما چرا لنت‌های ترمز بادوام‌تر نیستند؟. از آنجایی که لنت‌های ترمز نیاز به تحمل سطح بالایی از اصطکاک و گرما بدون ایجاد آسیب دارند، باید کمی نرم شوند. این بدان معناست که لنت‌های ترمز به طور طبیعی در طول زمان خراب می‌شوند و در واقع نشانه‌ای از کارکرد لنت ترمز شما به صورت مورد نظر است.

    اگر لنت‌های ترمز خیلی سفت و بادوام بودند، هر بار که از ترمز استفاده می‌کنید به بقیه خودرو آسیب می‌رسانند .برخی از مواد لنت ترمز، مانند لنت ترمز سرامیکی، دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند. همانطور که گفته شد، هیچ ماده شناخته شده‌ای وجود ندارد که عملکرد ترمز خوبی را بدون فرسوده شدن در طول زمان ارائه دهد و به چرخ و روتور‌های شما نیز آسیب نرساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو