فونیکسریمکسبهتام

خداحافظی بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی چین با موتور احتراقی

عصر خودرو- شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی چین به تولید خودروهای احتراقی پایان داد تا بر خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی تمرکز کند.

خداحافظی بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی چین با موتور احتراقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت بی‌وای‌دی، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی چین، اعلام کرد: از ماه گذشته ساخت خودروهای موتور احتراقی را متوقف کرده است و اکنون فقط خودروهای الکتریکی و هیبریدی تولید می‌کند.

    این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت بی‌وای‌دی در آینده در بخش خودرو بر روی خودروهای الکتریکی خالص و پلاگین هیبریدی تمرکز خواهد کرد اما به طور کامل، ساخت موتورهای بنزینی را متوقف نخواهد کرد زیرا موتورهای کوچک‌تر بسیار کارآمد، در خودروهای پلاگین هیبریدی استفاده خواهند شد. این اقدام بی‌وای‌دی در پاسخ به تعهد پکن برای افزایش مصرف انرژی سبز برای رساندن انتشار کربن به اوج تا سال 2030 است.

    بی‌وای‌دی یکی از شش خودروساز(ولوو، فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز و جگوار لندرور) است که با کمپین جهانی برای حذف تدریجی خودروهای موتور احتراقی تا سال 2040 پیمان بسته است.

    بی‌وای‌دی در ماه مارس 104 هزار و 878 دستگاه وسایل نقلیه انرژی جدید فروخت که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل،   24 هزار و 218 دستگاه  افزایش یافت و بالاترین فروش ماهانه را ثبت کرد. فروش ماه گذشته شامل 53 هزار و 664 خودروی الکتریکی و 50 هزار و 674 خودروی پلاگین هیبریدی و 540 خودروی تجاری الکتریکی بود.

    این شرکت همچنین در بیانیه ای اعلام کرد به ارائه خدمات جامع و تامین قطعات یدکی در استفاده مشتریان از خودروهای سوختی موجود ادامه خواهد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم