فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از خودروی خودران چینی

عصر خودرو- موتور جست‌و‌جوی چینی بایدو (Baidu) خودروی خودران جدیدی را با فرمان قابل جدا شدن رونمایی کرد. بایدو قصد دارد از این خودروی خودران در سال میلادی آینده در سرویس روبوتاکسی خود در چین استفاده کند.

رونمایی از خودروی خودران چینی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، هزینه به ازای هر دستگاه، به 250هزار ین (37هزار و 31 دلار) برای مدل جدید در مقایسه با 480هزار یوان برای نسل قبلی، کاهش پیدا خواهد کرد. رابین لی، مدیرعامل بایدو، گفت: این کاهش هزینه عظیم ما را قادر خواهد ساخت از ده‌ها هزار خودروی خودران در سراسر چین استفاده کنیم. ما به سوی آینده‌ای حرکت می‌کنیم که استفاده از روبوتاکسی، نصف هزینه کرایه تاکسی در حال حاضر خواهد بود. خودروی جدید نیازی به دخالت انسانی ندارد و مجهز به هشت لیدار و 12 دوربین است.

    لیدار، سیستم شناسایی مشابه رادار است که به جای امواج رادیویی، از نور لیزر پالسی استفاده می‌کند. بایدو نام تولیدکننده مدل جدید را فاش نکرد.ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در کنفرانسی با سرمایه‌گذاران در آوریل گفته بود: این شرکت قصد دارد تولید انبوه روبوتاکسی بدون فرمان یا پدال خود را در سال 2024 آغاز کند و پیش‌بینی کرده بود کرایه روبوتاکسی نصف بلیت اتوبوس خواهد بود.

    شرکت وایمو آلفابت هم سال میلادی گذشته یک روبوتاکسی بدون فرمان رونمایی و اعلام کرده بود خودروهای کاملا خودران خود را در سال‌های آینده در آمریکا عرضه خواهد کرد. با‌این‌حال، خودروسازان و شرکت‌های فناوری جهان همچنان در انتظار موافقت رگولاتورها برای استفاده از چنین خودروهایی در دنیای واقعی هستند.  نایب‌رئیس بایدو در کنفرانسی گفته بود: این خودروی بدون فرمان به محض این‌که مورد تایید مقامات چینی قرار گیرد، وارد جاده‌ها خواهد شد و توانمندی هدایت خودرو در خودروی خودران جدید بایدو برابر با راننده ماهری است که بیش از 20 سال تجربه رانندگی دارد.   بر اساس گزارش رویترز، بایدو که واحد رانندگی خودران آپولو را در سال 2017 تاسیس کرد، یکی از شرکت‌های چینی است و تلاش می‌کند به استفاده از خودروهای خودران جامه عمل بپوشاند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم