فونیکسریمکسبهتام

جدیدترین آلفا رومئوی مسابقه‌ای با ۵۳۳ اسب بخار در راه ورود بازار

عصر خودرو- آلفارومئو، «جولیا اس دبلیو بی زاگاتو» (Giulia SWB Zagato) را به عنوان جدیدترین «اتومبیل مسابقه مسافت‌های طولانی» با قدرت ۵۳۳ اسب بخار معرفی کرد.

جدیدترین آلفا رومئوی مسابقه‌ای با ۵۳۳ اسب بخار در راه ورود بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اوتو اکسپرس، آخرین پروژه «زاگاتو» از پیشرانه «آلفارومئو جولیا جی تی ای ام» استفاده می‌کند و از یک جعبه دنده دستی اضافی برخوردار است.

    «جولیا اس دبلیو بی زاگاتو» جدید به عنوان ادای احترام به طرح‌های قدیمی تر در جشن صدمین سالگرد همکاری زاگاتو و آلفارومئو تولید می‌شود. این دو کمپانی همکاری خود در ساخت خودرو در شهر میلان ایتالیا را در سال 1921 آغاز کرده‌اند. نسبت‌های کلی این خودروی جدید با اتاق خودروی «جولیا آلفا رومئو» فاصله زیادی دارد و بیشتر به «زاگاتو تی اس 3» و«زاگاتو جونیور» شبیه است. هدف از طراحی دو رنگ «اس دابلیو زاگاتو»کمک به ایجاد ظاهری ساده تر برای این خودرو است. روی سقف آلفا رومئو زاگاتوی جدید می‌توانیم طراحی جالبی را به شکل دو حباب را ببینیم، در حالی که درها دستگیره‌های واضحی ندارند آن‌ها را می‌توان با یک دکمه کوچک که روی ستون «بی» کار گذاشته شده باز و بسته کرد.

    در قسمت عقب خودرو طراحی مورد علاقه زاگاتو موسوم به «کام بک» (Kammback) به کار رفته که با چراغ‌های عقب بزرگ ترکیب شده است. در زیر یک دیفیوزر بزرگ و اگزوز مرکزی با دو خروجی شبیه به طرح «جی تی ای ام» تعبیه شده است. تقریبا تمام پنل‌های بدنه این خودروی جدید زاگاتو از فیبر کربن ساخته شده‌اند، به این معنی که احتمالا  وزن آن کمتر از وزن 1580 کیلوگرمی «جی تی ای ام» خواهد بود.

    در زیر کاپوت بلند «جولیا اس دبلیو بی زاگاتو»  (که به سمت جلو نیز باز می شود) یک موتور 2.9 لیتری توربوشارژ دوقلو V6 برگرفته از مدل «کوادریفوگلیو جی تی ای ام» (Quadrifoglio GTAm) قرار دارد. زاگاتو آماری درباره عملکرد موتور این خودرو را ذکر نکرده است، در این خودرو نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، در «جولیا اس دبلیو بی زاگاتو»  به جای گیربکس هشت سرعته «زد اف»، یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی وجود دارد.


    در فضای داخلی این خودرو از قطعات معمولی «جولیا کوادریفوگلیو» مانند صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی و سوئیچ های مختلف استفاده شده است. تزئینات سبز زیادی در داخل خودرو شبیه به رنگ بیرونی آن به کار رفته است. زاگاتو همچنین از مواد فیبر کربنی برای بیشتر داشبوردها استفاده کرده است. صندلی‌های چرمی با برند Z نیز از ویژگی‌های بارز امکانات داخلی این خودرو هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط