فونیکسریمکسبهتام

بررسی جدیدترین ون دانگ فنگ در بازار ایران

ون باری و مسافری با لوگو آتین خودرو دیزل+ تصاویر

عصر خودرو- آتین خودرو دیزل جوان ترین عضو گروه ماموت است که در نمایشگاه خودرو تهران سال گذشته با محصول خود که یک ون باری و مسافری بود حاضر شد. اکنون بعد از گذشت یک سال نسخه فیس لیفت همان ون که محصول شرکت دانگ فنگ است را باز هم در دو تیپ باری و مسافری عرضه کرده است.

ون باری و مسافری با لوگو آتین خودرو دیزل+ تصاویر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هفته گذشته فرصتی فراهم شد تا برای نخستین بار رسانه ها تجربه رانندگی و ملاقات با این محصول خوش چهره را پیدا کنند. این ون جدید که در نسخه باری حدود 2.4 میلیارد و در نسخه مسافری حدود 2.8 میلیارد تومان قیمت دارد از یک موتور دیزلی ساخت رنو-نیسان استفاده می‌کند که علاوه بر محصولات رنو و نیسان بر روی یکی از مدل های بنز نیز نصب می شود.

آتین خودرو دیزل زیر مجموعه خودرویی هلدینگ بین المللی آتین است. این هلدینگ که از زیر مجموعه های گروه صنعتی ماموت به حساب می آید در ابتدا با آتین پارت استارت فعالیت خود را زد که وظیفه تامین قطعات خودروهای کیا و هیوندای را بر عهده داشت. آتین سرویس و آتین خودرو دیزل دو زیرمجموعه دیگر از این هلدینگ هستند که بر روی تولید و عرضه و ارائه خدمات فعالیت می کنند.

خودرویی که با آن رو به رو هستیم در حقیقت یک نسخه فیس لیفت شده از ون دانگ فنگ k33-561 است که در ایران با نام و نشان اختصاصی آتین و با کدهای C و P 230 شناخته می شود. نسخه 230P که از ابتدای کلمه Passenger گرفته شده در حقیقت نسخه مسافری به حساب می آید که از 14+1 صندلی دارد و برای راحتی بیشتر مسافران، شرکت آتین خودرو دیزل در نظر دارد تا بر روی این نسخه از ون، صندلی های اتوبوسی نصب کند. نسخه دوم آن که با کد C230 شناخته می شود از ابتدای کلمه Commercial گرفته شده که به معنی تجاری است. این نسخه تفاوت های ظاهری مشخصی نسبت به نسخه مسافری دارد که از جمله مهم ترین آن می توان به بزرگ تر شدن ابعاد در عقب و نصب شب رنگ های اخطار در دور خودرو اشاره کرد.

اگر از ظاهر و تفکیک کلاس بندی ها بگذریم، قوای محرکه آن نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. موتور نصب شده بر روی این دو خودرو یک نسخه 2.3 لیتری توربو دیزل ساخت رنو-نیسان است که با کد M9T-600 شناخته می شود و بر اساس ادعای شرکت علاوه بر محصولات رنو و نیسان بر روی یکی از ون های بنز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این موتور توان تولید 140 اسب بخار قدرت در دور 3200 و 370 نیوتن متر گشتاور در بازه 1400 تا 2400 را دارد که این بازده خروجی را از طریق یک گیربکس 6+1 دنده دستی به چرخ های جلو این ون 5.75 متری منتقل می کند.

ون آتین 230 یک ون با ارتفاع 2890 میلی متر است که نسبت به بسیاری از رقبا خود در بازار ارتفاع بیشتری را در اختیار شا قرار می دهد. ابعاد داخلی اتاق نیز 3310×1810×1910 میلی متر است که با کمک درهای بزرگ که تا انتهای سقف خودرو باز می شود فضای بسیار مناسبی را برای بارگیری در نسخه تجاری فراهم می کند و برای نسخه مسافری هم امکان نصب 11 صندلی در عقب، دو صندلی در جلو و یک صندلی راننده را فراهم می کند.

وزن ناخالص این خودرو 3970 کیلوگرم است و فاصله بین دو محور آن نیز 3610 میلی متر است. بر اساس آنچه در کاتالوگ رسمی این محصولات ذکر شده، شعاع گردش این خودرو 6.75 متر است که با توجه به طول 5.750 میلی متری آن عدد بسیار خوبی به حساب می آید. این ون می تواند تا 30 درصد شیب روی طولی داشته باشد و تا 150 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. مصرف سوخت ترکیبی اندازه گیری شده برای این ون حدود 8.1 لیتر در 100 کیلومتر است اما بر اساس آنچه در کاتالوگ ذکر شده در صورت رانندگی با دنده سبک در سرعت 50 کیلومتر بر ساعت می تواند این عدد را تا 5.9 لیتر در 100 کیلومتر کاهش دهد که این اعداد با توجه به باک 80 لیتری گازوئیل نصب شده بر روی آن عدد میانگین مناسبی به حساب می آید.

ون 230 آتین از نظر ایمنی یک خودرو مدرن به حساب می آید. این ون در هر دو نسخه باری و مسافری علاوه بر ترمز های روغنی با دیسک خنک شونده در محور جلو و دیسک ساده در محور عقب به سیستم هایی همچون  ABS،EBD، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط(LDWS)، سیستم ترمز اضطراری(AEBS)، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری(ESP)، در کوشش برقی به همراه پله تاشو برقی، قفل مرکزی با ریموت و سوئیچ تاشو، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، سیستم هشدار پارک خودرو و کروز کنترل مجهز شده است.

بدنه این خودرو به صورت مونوکوک با ساختار ویژه طراحی شده تا حداکثر جذب ضربات را در راستای امنیت مسافران و بار برای اتاق فراهم کند. همچنین سیستم تعلیف مک فرسون در جلو و پارابولیک در عقب با همراهی لاستیک های 215/75R16 کمک می کند تا سواری آن نرم و فرمان پذیری آن نیز به نسبت کلاس خودرویی مناسب باشد.

ون 230 آتین خودرو دیزل در نسخه مسافری و باری امکاناتی همچون چراغ جلو LED، دی‌لایت، آینه الکتروکرومیک، آینه های برقی جانبی با قابلیت تنظیم نقطه کور و چراغ راهنما، سیستم تهویه مطبوع مجزا برای سرنشسنان، سیستم صوتی مسافران، تنظیم صندلی راننده به صورت برقی در 6 جهت، نمایشگر چندمنظوره سفری، چراغ مه شکن جلو و عقب، غربیلک فرمان با کلید های کنترلی کروز کنترل و سیستم صوتی، مانیتور لمسی با دوربین دید عقب با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث و سیستم ناوبری و همچنین سیستم ایموبیلایزر را در لیست آپشن های خود دارد.

آتین خودرو دیزل ون باری (C230) را با قیمت حدودی 2.400.000.000 تومان و ون مسافری (P230) را با قیمت حدودی 2.800.000.000 تومان عرضه می کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصول، قیمت و شرایط فروش Atinkhodroofficial را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نوشته و عکس: روزبه نوروزیان

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط