فونیکسریمکسبهتام

تولید حدود ۷۶۳ هزار دستگاه خودرو از فروردین تا پایان مهر سال جاری

عصر خودرو- مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید حدود ۷۶۳ هزار دستگاه خودرو از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری خبر داد و گفت: شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم.

تولید حدود ۷۶۳ هزار دستگاه خودرو از فروردین تا پایان مهر سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عبدالله توکلی لاهیجانی اظهار داشت: در سال جاری حدود 624 هزار دستگاه خودروی سواری بصورت عبور مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با 503 هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد 24 درصد را نشان می دهد.

    وی بیان‌داشت: در مدت یاد شده 91 هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 47 درصد رشد برخوردار بوده است.

    توکلی لاهیجانی ادامه‌داد: علاوه بر این، از فروردین تا مهر سال جاری حدود 2300 دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 29 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: تولید حدود 22 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد 35 درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

    رشد 84 درصدی تولید خودروسازان خصوصی

    وی ادامه داد: علاوه بر این از فروردین تا مهر سال جاری حدود 176 هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 96 هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 84 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

    توکلی لاهیجانی تصریح‌کرد: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور 23 ‌درصد بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط