فونیکسریمکسبهتام

شرکت خودرویی جدید هواوی ۳۵ میلیارد دلاری می‌شود

عصر خودرو- شرکت قطعات و نرم افزار خودروی هوشمند جدید هواوی پس از فروش سهم به سرمایه‌گذارانی شامل چانگان اتومبیل، ارزش ۲۵۰ میلیارد یوانی (۳۴.۶۷ میلیارد دلار) پیدا می‌کند.

شرکت خودرویی جدید هواوی ۳۵ میلیارد دلاری می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این شرکت چینی یکشنبه هفته جاری اعلام کرد: واحد راهکارهای خودروی هوشمند خود را جدا کرده و در قالب شرکت جدیدی قرار می‌دهد که منابع و فناوری‌های اصلی این واحد را دریافت خواهد کرد.

    «چانگان اوتو» در بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت «چونگ کینگ چانگان اتومبیل» و شرکای مربوط، حداکثر 40 درصد سهم از شرکت جدید را در اختیار خواهند داشت.

    دو منبع آگاه اظهار کردند: «چانگان اوتو» و شرکت مادرش که گروه دولتی COEG است، قصد دارند به ترتیب حدود 35 درصد و پنج درصد سهم این شرکت جدید را خریداری کنند که بین 200 تا 250 میلیارد یوان ارزش خواهد داشت.

    سهامداران کوچک احتمالی ممکن است شامل خودروساز دولتی گروه FAW و گروه» دونگ فنگ موتور» باشند که هر کدام، مشغول مذاکره با هواوی برای خرید پنج درصد سهم هستند.

    هواوی با داشتن 40 تا 50 درصد سهم در این شرکت، بزرگترین سهامدار آن به مدت دو تا سه سال آینده خواهد بود.

    به گفته چهارمین منبع آگاه، جزئیات این قرارداد به خصوص سهم مالکیت و ارزش، نهایی نشده است و ممکن است تغییراتی پیدا کند.

    این معامله همچنین باید مورد تائید رگولاتوری قرار بگیرد.

    این جدایی، برای هواوی که کسب و کارش شامل مخابرات و محصولات الکترونیکی مصرفی است، کم سابقه است. این شرکت در سال 2020، یک سال پس از آن که هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، برند تلفن هوشمند آنر خود را فروخت تا بقای آن را تضمین کند.

    بر اساس گزارش رویترز، سه منبع آگاه اظهار کردند: یک دلیل برای این فروش برنامه‌ریزی شده، مشکل هواوی برای رشد کسب و کار خودروی هوشمندش و نیاز به جبران سرمایه برای پوشش هزینه‌های تحقیقات و توسعه است. قرارداد پیشنهاد شده، راه را برای ثبت این شرکت جدید در بورس، همان طور که هواوی برنامه‌ریزی کرده است، هموار می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم