فونیکسریمکسبهتام

اتاق بازرگانی تهران در آستانه روز ملی حمل‌ونقل برگزار می‌کند

همایش حمل‌ونقل و توسعه اقتصادی

عصر خودرو- دو کمیسیون «حمل‌ونقل» و «انرژی و محیط زیست» اتاق بازرگانی تهران، همایش «حمل‌ونقل و توسعه اقتصادی» را روز ۲۲ آذرماه و در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل ارم تهران برگزار می‌کنند. این همایش با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برپا خواهد شد.

همایش حمل‌ونقل و توسعه اقتصادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اتاق بازرگانی تهران با برگزاری همایش «حمل‌ونقل و توسعه اقتصادی» به استقبال روز ملی حمل‌نقل می‌رود، همایشی که در راستای نقش بخش خصوصی در توسعه حمل‌ونقل و با حضور فعالان این حوزه و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. در این گردهمایی علاوه بر تجلیل از فعالان و سرمایه‌گذاران این صنعت، بستری برای طرح دغدغه‌ها و مشکلات فعالان حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل فراهم می‌شود.

    پیمان سنندجی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق تهران، با اعلام خبر برگزاری این همایش گفت: 26 آذرماه به نام روز حمل‌ونقل نامگذاری شده و به دلیل اهمیت این حوزه استراتژیک، یک هفته برای گرامیداشت این صنعت و فعالان آن اختصاص پیدا کرده است.

    به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، سنندجی ادامه داد: اتاق بازرگانی تهران برای پاسداشت این روز برگزاری یک همایش را برنامه‌ریزی کرد تا ضمن تقدیر از فعالان بخش خصوصی، امکان طرح مسایل و مشکلات این صنعت نیز فراهم شود.

    او با اشاره به اینکه از رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار تهران برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است، ادامه داد: انتظار این است که با حضور مسئولان در این رویداد، دغدغه‌های فعالان بخش‌خصوصی و خواسته‌هایی که برای توسعه این بخش مطرح می‌شود، مورد توجه قرار گیرد. 

    هوایی که سال به سال آلوده‌تر می‌شود

    همچنین سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران، نیز با بیان اینکه همایش«حمل‌ونقل و توسعه اقتصادی» به همه بخش‌های صنعت حمل‌ونقل اعم از جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی خواهد پرداخت، گفت: آنچه از سوی کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران در این همایش مورد توجه قرار خواهد گرفت، موضوع قوانین و مقررات مرتبط با حوزه خودرو و صنعت حمل‌ونقل است.

    او افزود: سال‌های سال است که کشور با مسائلی چون خودروهای فرسوده، سوخت بی‌کیفیت و قدیمی بودن پلتفرم‌ها مواجه است و قوانین و مقررات موجود نیز منجر به رفع این مسایل و بهبود کیفیت هوا و محیط زیست نشده است.

    تاجیک ادامه داد: در وهله نخست ناوگان حمل‌ونقل کشور به دلیل فرسوده بودن و بهره‌وری پایین، مصرف سوخت بالایی دارد و به این مصرف سوخت یارانه هم تعلق می‌گیرد. متعاقب آن، اختصاص این یارانه در حوزه انرژی از جمله به سوخت‌هایی چون بنزین و گاززوئیل منجر به تشدید آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله هوا شده است. ما در همایش حمل‌ونقل که با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، این موارد را مطرح خواهیم کرد و افزون بر این، خواهان توقف وضع مقررات جدید و اجرای قوانین موجود در این حوزه خواهیم شد. این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که قوانین جدیدی در قالب قوانین برنامه و بودجه وضع می‌شود اما به مرحله اجرا نمی‌رسد و نتیجه، هوایی است که سال به سال آلوده‌تر می‌شود. بنابراین مطالبه اجرای قوانین قبلی از جمله قانون هوای پاک می‌تواند راهگشا باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط