فونیکسریمکسبهتام

شاسی بلند لوکس هواوی راهی بازار شد ! +تصاویر

عصر خودرو- آیتو ام۹ پرچمدار هواوی و سیرس با قیمت ۶۵۷۵۰ تا ۷۹۷۵۰ دلار در بازار چین عرضه شد. این شاسی بلند فوق لوکس که ۵۲۰۰ میلیمتر طول دارد در نسخه ۶ سرنشین قابل سفارش است و در بخش پیشرانه دو انتخاب پیش روی مشتریان قرار دارد: الکتریکی و افزاینده برد حرکتی.

شاسی بلند لوکس هواوی راهی بازار شد ! +تصاویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰:۰۰
  • شاسی بلند لوکس هواوی راهی بازار شد ! +تصاویر
  • شاسی بلند لوکس هواوی راهی بازار شد ! +تصاویر
  • شاسی بلند لوکس هواوی راهی بازار شد ! +تصاویر
  • شاسی بلند لوکس هواوی راهی بازار شد ! +تصاویر
  • شاسی بلند لوکس هواوی راهی بازار شد ! +تصاویر
  • شاسی بلند لوکس هواوی راهی بازار شد ! +تصاویر
  • شاسی بلند لوکس هواوی راهی بازار شد ! +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، آیتو ام9 وارد میدان رقابت با ب ام و اکس7، مرسدس بنز جی ال اس، لی اوتو ال9، نیو ئی اس8، های فای اکس و هونگچی ئی-اچ اس9 می شود.

برند آیتو حاصل ائتلاف میان هواوی و سیرس است و هواوی توسعه بخش نرم افزاری و قطعات فناورانه مرتبط با خودرو را برعهده دارد. مسئولیت فروش نیز با هواوی است.

آیتو در بازار چین 3 خودرو ام5، ام7 و ام9 را دارد.

زبان طراحی آیتو ام9 دنباله رو شرایطی است که در لوکسید اس7 تحت حمایت هواوی مشاهده کرده ایم تا در مجموع خودرویی لوکس و خوش فرم متولد شود.
هواوی از لوگوی HIMA روی این محصولات استفاده می کند که این نام به فروشگاه هواوی ویژه فروش خودروها اشاره دارد. این کمپانی بزرگ فناوری در نظر دارد تا 800 شوروم خودرو را در سال 2024 افتتاح کند.

ضریب درگ آیتو ام9 شاخص 0.264  در تریم الکتریکی و عدد 0.279 را در تریم افزاینده برد حرکتی را نشان می دهد. این نتایج مربوط به شاخص ضریب درگ برای یک شاسی بلند با ابعاد آیتو ام9 بسیار بسیار چشمگیر محسوب می شود.
آیتو ام9 از منظر ابعاد برابر با 5230 میلیمتر در طول، 1999 میلیمتر در عرض و 1800 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 3110 میلیمتر است.

آیتو ام9 ؛ ببینید هواوی چه شاسی بلند جالبی را روانه بازار کرده است! (+تصاویر)
یکی از قسمت های جالب بدنه آیتو ام9 ، هدلایت های آن است. این قسمت توسط هواوی تولید شده و می تواند در نقش یک پروژکتور، تصاویر ثابت و متحرک نمایش دهد!

ام9 به دستیار رانندگی هواوی ADS 2.0 مجهز است.

جانمایی صندلی ها در کابین به شکل 2+2+2 است. از پوشش چرم ناپا برای قسمت های مختلف استفاده شده است. در کنسول اصلی 3 نمایشگر جانمایی شده که نمایشگر اطلاعات کیلومتر 12.3 اینچی، نمایشگر اصلی 15.6 اینچی و نمایشگر سرنشین جلو 16 اینچ قطر دارد. همچنین نمایشگر هداپ 75 اینچی جز آپشن آیتو ام9 محسوب می شود. تمامی این مجموعه تحت مدیریت سیستم عامل هارمونی هواوی قرار دارد.

سیستم صوتی هواوی نیز با 25 اسپیکر در آیتو ام9 حضور دارد که البته آپشن 4 نمایشگر 10 اینچی برای صندلی های ردیف دوم و سوم نیز پیش روی مشتری قرار دارد.
قسمت بار ظرفیتی معادل 716 لیتر دارد و 41 فضای ذخیره سازی نیز در کابین وجود دارد.

شاسی آیتو ام9 از آلومینیوم تولید شده است. همچنین آلومینیوم در توسعه 80 درصد قسمت های بدنه نیز حضور داشته است. سیستم تعلیق بادی تطبیقی نیز از دیگر ویژگی های این چینی لوکس محسوب می شود.

نسخه افزاینده برد حرکتی به انجین 1.5 لیتری آی سی ئی که به عنوان ژنراتور باتری عمل می کند، مجهز شده است. دو موتور الکتریکی بخش اصلی پیشرانه حرکتی را تشکیل داده اند که مجموعا 489 اسب بخار خروجی دارند. سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد.

باتری با توجه به تریم 42 و 52 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و در کلاس نیکل منگنز کبالت تناری توسط CATL تامین می شود. برد حرکتی این تریم در حالت الکتریکی خالص و با توجه به ظرفیت باتری به ترتیب 225 و 275 کیلومتر است. برد ترکیبی خودرو نیز به ترتیب 1362 و 1402 کیلومتر است.

شاخص صفر تا 100 کیلومتر 4.9 ثانیه محاسبه شده است.

تریم تمام الکتریکی آیتو ام9 به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 523 اسب بخار مجهز است. ظرفیت باتری تناری 97 کیلووات ساعت است که دستیابی به برد 630 کیلومتر را امکان پذیر می کند. شاخص صفر تا 100 کیلومتر این تریم برابر با 4.3 ثانیه محاسبه شده است.

قیمت 4 تریم آیتو ام9 در بازار چین به شرح زیر است:

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم