فونیکسریمکسبهتام

خودروهای هوشمند برگ برنده بی‌وای‌دی

عصر خودرو- مدیر اجرایی بی‌وای‌دی گفت که بزرگترین سازنده وسایل نقلیه الکتریکی در جهان، ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۴ میلیارد دلار) برای توسعه ویژگی‌های خودروهای هوشمند سرمایه‌گذاری خواهد کرد زیرا این شرکت انتظار دارد وسایل نقلیه با انرژی جدید هوشمند میدان جنگ بعدی این صنعت باشد.

خودروهای هوشمند برگ برنده بی‌وای‌دی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، وانگ چوانفو، چارچوب زمانی خاصی برای سرمایه گذاری یا جزئیات بیشتر ارائه نکرد. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که خودروساز چینی تلاش می‌کند فاصله خود را با رقبای خود کاهش دهد که خودروهایی را با ویژگی‌های پیشرفته‌تر تولید می‌کنند. وانگ چوانفو، می‌گوید بیش از 10 مدل رانندگی هوشمند پیشرفته مجهز به حسگرهای لیدار را عرضه خواهد کرد.

    به نقل از بلومبرگ، بی‌وای‌دی قصد دارد قابلیتی را به نام Navigation on Autopilot معرفی کند که به رانندگان این امکان را می دهد تا در سناریوهای خاصی دست‌های خود را از روی فرمان و پاها را از روی پدال بردارند. این سیستم از رانندگان می‌خواهد که هر 15 ثانیه فرمان را لمس کنند. این دستگاه در خودروهایی با قیمت بیش از 300 هزار یوان نصب خواهد شد و همچنین به عنوان گزینه ارتقاء برای خودروهایی با قیمت بیش از 200 هزار یوان در دسترس خواهد بود. بی‌وای‌دی اعلام نکرد که آیا رانندگان در صورت وقوع تصادف مسئول خواهند بود یا خیر.

    در سال 2023، بیش از 57 درصد از وسایل نقلیه فروخته شده توسط بی‌وای‌دی به سیستم‌های رانندگی هوشمند مجهز خواهند شد و این شرکت انتظار دارد این درصد در سال جاری افزایش بیشتری داشته باشد.

    با کاهش رشد بازار جهانی خودروهای برقی، تسلا 94 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد. وانگ گفت که بی‌وای‌دی در سال گذشته بیش از 3 میلیون وسیله نقلیه با انرژی جدید، از جمله خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی‌ به فروش رساند که نسبت به سال قبل 60 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم