فونیکسریمکسبهتام

از اتصال ریلی تهران به رشت تا تکمیل آزاد راه

دو وعده راهی روحانی به گیلانی‌ها

عصرخودرو: رییس جمهوری در حالی پانزدهمین سفر استانی خود را به یکی از مهم‌ترین استان‌های شمالی کشور انجام داد که دو طرح راهی بزرگ در طول سال‌های گذشته در این استان در دست پیگیری بوده و بناست در دولت یازدهم تکمیل شود.

دو وعده راهی روحانی به گیلانی‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، استان گیلان به عنوان یکی از اصلی‌ترین استان‌های شمالی کشور که محل اتصال تهران به چند شهر و منطقه بزرگ در شمال غرب به حساب می‌آید در طول سال‌های گذشته از طریق یک آزاد راه پر سروصدا به قزوین و سپس تهران متصل شده است.

    این آزاد‌راه که از آن به عنوان بزرگراه بزرگ قزوین – رشت یاد می‌کنند با وجود آنکه چند سالی از افتتاح‌اش می‌گذرد و در فصل ‌های پرترافیک سفرها به عنوان یکی از اصلی‌ترین انتخاب مسافران به حساب می‌آید اما هنوز در محدوده منجیل و رودبار نیاز به بهسازی و تکمیل دارد.

    از کل این آزادراه بیش از 150 کیلومتری حدود 11 کیلومتر آن برای تکمیل به سال‌های آینده موکول شد که پس از افتتاح حدود 900 متر از این کیلومترهای باقی‌مانده، افتتاح 10 کیلومتر پایانی به آینده موکول شد.

    طبق اعلام شرکت ساخت تکمیل این کیلومتر‌ها به نزدیک 900 میلیارد تومانی بودجه نیاز دارد که با توجه به کوهستانی‌بودن مساحت باقی‌مانده هزینه‌های راهسازی را به شدت افزایش می‌دهد.

    رییس جمهوری در جریان سفر خود به استان گیلان با وعده تکمیل این آزاد‌راه در آینده‌ای نزدیک اعلام کرد: دولت بودجه 900 میلیارد تومانی مورد نیاز برای تکمیل این آزاد‌راه بزرگ را فراهم می‌کند تا این مسیر اصلی بتواند مانند گذشته به عنوان یکی از قطب‌های راهی ایران برای اتصال مرکز به شمال کشور فعالیت کند.

    در کنار طرح آزاد‌راه قزوین _ رشت محور اصلی دیگر سفر هیات دولت به استان گیلان در حوزه راهی به تکمیل راه‌آهن این استان مربوط می‌شود.

    طرح بزرگ راه آهن تهران – قزوین – رشت – بندرانزلی و آستارا که بناست با اتصال به مرزهای خارجی ایران را به همسایگان شمال غربی خود متصل کند، یکی‌دیگر از محورهای صحبت‌های روحانی بود که طی آن رییس جمهوری به گیلانی‌ها وعده داد این پروژه تا رشت در سال 1395 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

    طبق اعلام آخوندی وزیر راه‌ و شهرسازی بخش قزوین به رشت این راه‌آهن نزدیک به 90 درصد پیشرفت داشته و می‌تواند در صورت تامین اعتبارات لازم در طول‌ ماه‌های آینده تکمیل و نهایی شود. البته رییس جمهوری درباره تکمیل این پروژه بزرگ در اتصال ریلی رشت به بندر انزلی و آستار گفته است که با توجه به هزینه‌بر بودن این پروژه راه طولانی برای تکمیل‌اش در پیش است که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده طرح ابتدایی و آغاز عملیات اجرایی‌اش در دولت یازدهم کلید خورده و در آینده تکمیل و نهایی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو