فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام شرکت ملی پخش:

توسعه صنعت CNG نیازمند ایجاد شرکتهای مادر تخصصی است

عصر خودرو: توسعه بیش از پیش صنعت سی ان جی، نیازمند ایجاد شرکتهای مادر تخصصی در کشور با نگاه صادارتی به این صنعت است.

توسعه صنعت CNG نیازمند ایجاد شرکتهای مادر تخصصی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازشانا، قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در نشست با فعالان حوزه سی ان جی با بیان این که گسترش و پیشرفت صنعت سی ان جی کشور در طی سالهای گذشته کم نظیر بوده است، افزود:تنها راه ایجاد شرکتهای مادر تخصصی دراین بخش، برقراری اتحاد استراتژیک میان فعالان صنعت سی ان جی است و هم افزایی توانمندیها وظرفیتهای موجود می توانند به عنوان پیشگام درصنعت سی ان جی کشورمطرح باشند.

    منصور ریاحی تحولات و پیشرفتهای ایجاد شده در صنعت سی ان جی را افتخاری برای کشور خواندو گفت: وزارت نفت در چشم انداز خود برای تحقق اهداف پیش بینی شده درصنعت سی ان جی تلاش کرده است تا اقدامهای بنیادین و اعتماد ساز را تسهیل کند و با تغییر رویکردها به دنبال نقش حاکمیتی باشد.

    وی تصریح کرد: فعالان این عرصه برای توسعه صنعت سی ان جی به عنوان یکی ازاهداف اصلی و حلقه های زنجیره این صنعت باید برای خلق فرصتهای جدید، باید اهداف بزرگتری همچون یکپارچه سازی و برند سازی را دنبال کنند.

    ریاحی با بیان این که الگوهای جدید باید به تدوین و اجرای استراتژی در این صنعت منجر شوند، تصریح کرد: فعالان صنعت سی ان جی باید به دنبال یک تحول بزرگ باشند و رویکردها و ماموریتهای خود را پس از طراحی دوباره، تغییر ساختار و فرآیند سازی، به سمت اهداف جدید هدایت کنند.

    قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره مطلوب بودن قیمت سی ان جی در مقایسه با بنزین نیز گفت: حضور در بازارها جدید سی ان جی یکی ازاهداف مورد نظر درتوسعه این صنعت است که نباید نادیده گرفته شود از اینرواز فعالان این عرصه دعوات می شود با طراحی برندهای جایگاهی، وارد این صنعت شوند.

    ریاحی با بیان این که بخش خصوص توان و تکمیل جایگزینی را در زنجیره تامین فرآورده های نفتی دارد،افزود: طراحی فضای کسب و کار باید طوری باید که چشم انداز امیدوار کننده و روشنی دیده شود.

    وی به دو رویکرد اساسی امروز اقتصاد ایران یعنی نگاه بخش خصوصی به دولت و نگاه دولت به بخش خصوصی اشاره  و تصریح کرد: فصل مشترک این دو، منافع ملی است که باید به آنها توجه ویژه ای شود و اصلاح آنها نیز باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

    قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت:: به منظور حضورموثر در بازارهای رقابتی، شرکتها می بایست با اتحادهای استراتژیک، همچنین مجموعه سازی و مشارکت در زنجیره ارزش، وارد بازارهای تخصصی شوند و با ایجاد هم افزایی و خلق مزیتهای جدید کسب سود بیشتر و ریسک کمتر ، حضور و پایداری بیشتر را در بازارها تجربه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو