فونیکسریمکسبهتام

ورزشکاران ۳۰ ملیت جهان در رالی خاورمیانه شرکت می کنند

عصرخودرو: نماینده فدراسیون اتوموبیلرانی و موتور سواری در فارس از حضور ورزشکاران ۳۰ ملیت جهان در مسابقات رالی خاورمیانه در شیراز خبر داد.

ورزشکاران ۳۰ ملیت جهان در رالی خاورمیانه شرکت می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالکریم یگانه صبح چهارشنبه در نشست خبری برگزاری مسابقات رالی خاورمیانه در شیراز، گفت: خوشبختانه برگزاری مسابقات رالی خاورمیانه به شیراز سپرده شد که از صبح 17 اردیبهشت ماه امسال آغاز می شود.

    وی تصریح کرد: در این مسابقات که به مدت دو روز در شیراز برگزار می شود تا این لحظه حضور هفت کشور آسیایی عمان، قطر، امارات، کویت، ترکیه، سوریه، لبنان قطعی شده است.

    نماینده فدراسیون اتوموبیلرانی و موتور سواری در فارس یادآور شد: در مجموع از 30 ملیت دنیا در این دوره از مسابقات شرکت دارند زیرا اکثر تیم های شرکت کننده دارای نقشه خوان با ملیت دیگر کشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی هستند.

    یگانه ادامه داد: تیم های حاضر در این دوره، از تاریخ 12 تا 13 اردیبهشت وارد شیراز می شوند، در تاریخ 14 و 15 اردیبهشت دور بازبینی مسیر صورت می گیرد، 16 اردیبهشت تست فنی انجام می شود و صبح 17 اردیبهشت ماه این مسابقات از درب هتل و پارکینگ تخت جمشید شروع خواهد شد.

    وی تاکید کرد: مراسم افتتاح این مسابقات ساعت 20 روز 16 اردیبهشت در محل دروازه قرآن و مراسم اختتامیه نیز 18 اردیبهشت در همین محل برگزار می شود.

    نماینده فدراسیون اتوموبیلرانی و موتور سواری در فارس با اشاره به اینکه از پارکینگ تخت جمشید تنها برای چک کردن خودرو استفاده می شود، گفت: این پارکینگ تنها مکانی است که می توان امکانات لازم تیم ها را در آن مستقر کرد.

    یگانه تصریح کرد: باید از این مسابقات در جهت توسعه گردشگری استان فارس و جذب توریست استفاده شود زیرا تمامی تیم های شرکت کننده دارای همراهانی هستند که در آینده می توانند به عنوان گردشگر به فارس سفر کنند.

    در ادامه این نشست مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس در پاسخ به سئوالی مبنی بر تاثیر این مسابقات بر تخت جمشید نیز گفت: در این راستا خود ما نیز نگرانی هایی داشتیم اما سال گذشته که این مسابقات برگزار شد متوجه شدیم که تنها پارکینگ تخت جمشید محل نگهداری و استراحت خودروهاست.

    مسعود منیعاتی افزود: این محل در طول سال نیز به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد و هیچگونه تاثیر منفی بر تخت جمشید و این اثر تاریخی ندارد.

    وی با اشاره به اینکه باید به فکر توسعه گردشگری رویداد باشیم، یادآور شد: این نوع از گردشگری در کشورما مورد توجه نیست در حالی که می توان با برگزاری این مسابقات به فکر جذب گردشگر رویداد نیز باشیم. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو