فونیکسریمکسبهتام

انقلاب فناوری در بزرگترین بازار خودرو جهان

عصر خودرو : غولهای فناوری چینی علی بابا و تنسنت وعده داده‌اند خودروهایی بسازند که به صورت بی‌سیم به اینترنت متصل می‌شوند و امکان خرید و نقشه خوانی در جاده را فراهم می‌کنند.

انقلاب فناوری در بزرگترین بازار خودرو جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شرکت تجارت الکترونیکی علی بابا و شرکت تنسنت که عرضه کننده پیام رسان موبایلی وی چت است، به همراه پلتفرم پخش ویدیوی Letv ماه گذشته برنامه‌هایشان برای خودروها را تشریح کردند.

    به گفته تحلیلگران، این اقدام صنعت سنتی در بزرگترین بازار خودروی جهان را تغییر خواهد داد اما جزییات چشم انداز خودرویی این شرکتها هنوز مبهم است.

    در نمایشگاه خودروی شانگهای، غرفه شرکت بایک موتور که خودروساز شریک Letv است، یک خودروی مفهومی را نمایش داد که دو صندلی در جلوی خودرو به همراه یک فرمان و یک پنل کنترل دارد.

    مدیرعامل این شرکت در میکروبلاگی گفت: در دوران اینترنت موبایل، صنعت خودرو با انقلاب عظیمی روبروست و صنعت خودروی چین می‌تواند غول‌های خودروسازی اروپایی، آمریکایی، ژاپنی و کره ای سنتی را کنار بزند.

    به گفته یک تحلیلگر موسسه آی اچ اس اتوموتیو، هنوز محصولی از چینی‌ها دیده نشده و همه اینها در مرحله مفهومی قرار دارند.

    با اینهمه در آمریکا موتور جست و جوی گوگل با طرح‌هایش برای یک خودروی بدون راننده و همچنین اپل با برنامه ریزی برای ساخت یک خودروی برقی، خبرساز شده اند.

    علی بابا قصد دارد یک خودروی اینترنتی بسازد که از فناوری برای فراهم کردن تجربه رانندگی بهتر از جمله تجارت الکترونیکی، سرگرمی دیجیتالی، خدمات نقشه و ارتباطی استفاده خواهد کرد.

    البته می‌توان گفت علی بابا پیش از این هم در صنعت خودرو حضور داشته است. وب سایت Tmall.com این شرکت فروش بیش از 30 مدل جدید خودرو از جمله فورد موستانگ را عرضه می‌کند.

    شرکت تنسنت هم برنامه‌هایی برای یک خودروی متصل به اینترنت دارد در حالیکه Letv هم قصد دارد یک خودروی برقی بسازد.

    بازار چین برای خودروهای تمام برقی و هیبریدی کوچک مانده است اما دولت این کشور از این صنعت نوظهور حمایت می‌کند. هر دو شرکت علی بابا و Letv شرکتهای دولتی قدرتمندی را به عنوان شریک پروژه‌هایشان انتخاب کرده اند.

    علی بابا با سایک موتور که بزرگترین خودروساز چین است، همکاری دارد و هفته گذشته اعلام کرد همکاری استراتژیکی با شانگهای جنرال موتورز برای فاینانس خودرو، بازاریابی داده، خدمات پس از فروش و تجارت آنلاین و آفلاین برقرار کرده است.

    شریک Letv هم بایک موتور است که زیرمجموعه گروه خودروسازی پکن است که مستقیما به دولت مرکزی گزارش می‌کند.

    یک مقام بایک موتور به خبرگزاری فرانسه درباره خودروی مفهومی به نمایش درآمده گفت: تولید این خودرو به تقاضا بستگی دارد و ممکن است تا دو سال آینده به بازار عرضه شود.

    تحلیلگران می‌گویند شراکت با شرکتهای خودروسازی باسابقه به شرکتهای فناوری امکان می‌دهد خودرویی با موتور احتراق معمولی بسازد زیرا تحت مقررات دولت خودروهای برقی تنها بخشی هستند که در حال حاضر شرکت‌های خارج از صنعت خودرو می‌توانند در آن فعالیت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو