فونیکسریمکسبهتام

اکورالی "پاریس پرسپولیس" دوباره به تعویق افتاد

عصر خودرو : مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از به تعویق افتادن زمان برگزاری اکورالی پاریس - پرسپولیس تا بهار سال ۹۵ خبر داد.

اکورالی "پاریس پرسپولیس" دوباره به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ابوالقاسم ایرجی دلیل به تعویق افتادن این اکورالی را تامین نشدن اعتبار مالی لازم اعلام کرد وگفت: ما تمام کارهای فنی را برای برگزاری این رالی انجام داده بودیم، اما فقط به این دلیل که کانون اعتبارات کافی در اختیار نداشت، قرار بر این شد اسپانسرهایی جذب شوند که این اتفاق نیفتاد و رالی به تعویق افتاد.

    مجری فرانسوی این اکو رالی (Gran Tourism Organization) پیش‌تر گفته بود: ما اسپانسر خود را جذب کرد‌ه‌ایم و منتظریم طرف ایرانی به تعهدات خود عمل کند.

    طرف فرانسوی این پروژه همچنین این نکته را یادآور شده بود که این اکو رالی با محوریت ایران برنامه‌ریزی شده است و اجرای آن بدون حامی ایرانی قابل توجیه نیست.

    قرار بود نخستین «اکو رالی پاریس - پرسپولیس» 13 مهرماه 93 از سوی یک شرکت فرانسوی با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و با حضور 40 تا 80 خودرو برگزار شود که مشکلات مالی اجرای آن را نزدیک به دو سال به تعویق خواهد انداخت.

    مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به ایسنا گفت: زمان اجرای این اکو رالی فقط به تعویق افتاده است. ما آن را در اولین فرصت اجرا می‌کنیم. در تلاش هستیم آن را تا بهار 1395 برگزار کنیم.

    رالی پاریس - پرسپولیس برای اولین‌ و آخرین‌بار در سال 1971 برگزار شد و بعد از آن به دلیل شرایط سیاسی متوقف شد. مجریان فرانسوی آن پروژه پس از تغییر شرایط سیاسی ایران بار دیگر تصمیم گرفتند خاطرات آن رالی را پس از چهار دهه زنده کنند که البته در محتوای آن تغییراتی ایجاد کردند تا متناسب با شرایط زیست در کره‌ی زمین باشد.

    رالی پاریس پرسپولیس این بار عنوان اکو رالی گرفته و قرار است خودروهای شرکت‌کننده شاخص‌های محیط زیست را در زمان اجرای این رالی رعایت کنند.

    براساس اظهارات پاسکال رستانی مدیرعامل شرکت فرانسوی Gran Tourism Organisation (مجری فرانسوی این پروژه) برنده‌ی این رالی راننده‌ای است که بنزین کمتری مصرف کرده، اخلاق رانندگی را رعایت کرده، به مقررات کشورهای میزبان احترام گذاشته و به ارزش‌های محیط زیست اهمیت داده باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط