فونیکسریمکسبهتام

پوشش بی سیم مسابقات رالی خاورمیانه هنوز آماده نیست

عصر خودرو : نماینده فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری ایران گفت: موضوع پوشش بی سیم مرزهای مسابقات رالی خاورمیانه یکی از مشکلات حل نشده و در دست اقدام این مسابقات است.

پوشش بی سیم مسابقات رالی خاورمیانه هنوز آماده نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالکریم یگانه تصریح کرد: برگزاری مسابقات رالی پنج رکن اصلی دارد که اگر هر یک از آن ها در هنگام برگزاری مسابقه فراهم نباشد، از سوی ناظران بین المللی اجازه برگزاری مسابقات داده نمی شود.

    وی تصریح کرد: رکن اول پوشش «جی پی اس» یا دیتا است که شرکت ایرانسل برای فراهم آوردن آن متعهد شده است.

    نماینده فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری جمهوری اسلامی ایران افزود: حضور پلیس در هنگام برگزاری مسابقات و تامین امنیت شرکت کنندگان و تماشاچیان یکی دیگر از این ارکان است که فرماندهی انتظامی فارس برقراری امنیت مسابقه را عهده دار شده اند.

    یگانه با بیان اینکه حضور خودروهای آتش نشانی نیز در مسابقات الزامی است، افزود: مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس با همکاری ایستگاه های آتش نشانی و امداد و نجات هلال احمر شهرستان هایی که در مسیر مسابقه قرار گرفته اند، تامین امنیت را از این لحاظ به عهده گرفته اند.

    وی ادامه داد: حضور اورژانس و بیمارستان صحرایی در محل برگزاری مسابقات رالی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز اورژانس فارس تامین می شود.

    نماینده فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسورای جمهوری اسلامی ایران با عنوان اینکه یکی دیگر از ارکان پوشش بی سیم در کلیه مرزهای برگزاری مسابقات رالی است که که همچنان یک مشکل حل نشده و در دست اقدام است، گفت: تامین پوشش بی سیم تنها در توان سپاه فجر استان است که فرماندهی سپاه فجر فارس به شکل شفاهی به مدیران استانداری قول همکاری در این زمینه را داده اند و با مساعدت سپاه فجر استان این مشکل نیز حل خواهد شد.

    یگانه تاکید کرد: امیدواریم که سردار غیب پرور که در همه مراحل همراه و همدل مردم استان فارس بوده اند در این رویداد بین المللی نیز فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری و کنفدراسیون اتوموبیلرانی آسیا را مورد لطف و عنایت خود قرار دهد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تاکنون پنج خودرو مسابقه ای در داخل کشور، هشت خودرو در گمرک بندرعباس و سه خودرو نیز در گمرک خرمشهر در حال ترخیص هستند.

    نماینده فدراسیون اتوموبیلرانی و موتورسواری جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: جمع خودروها از آخرین اعلامی که درباره تعداد خودروها انجام گرفته با اضافه شدن شش خودرو دیگر، 50 درصد افزایش یافته است.

    یگانه اظهار داشت: این مسئله بیانگر میل و رغبت شرکت کنندگان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا برای حضور در ایران و اطمینان آنان درباره امکانات موجود در شیراز از نظر امنیتی و دفاعی است.

    وی گفت: چهار خودرو از قطر، سه خودرو از عمان، سه خودرو از کویت، یک خودرو از ترکیه، یک خودرو از لبنان و سه خودرو از امارات هستند.

    نماینده فدراسیون اتوموبیلرانی و موتورسواری جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: رانندگان خودروهای شرکت کننده در مسابقات دارای تابعیت کشورهای خاورمیانه هستند ولی سرپرستان، مربیان و نقشه خوان های تیم ها از نقاط مختلف دنیا هستند و بنابراین تابعیت های مختلف جهانی در مسابقات رالی خاورمیانه حضور دارند.

    یگانه افزود: تاکنون همه کارهای مربوط به مسابقات با همکاری مجموعه استانداری فارس، شهرداری شیراز، نیروی انتظامی و سپاه فجر به خوبی پیش رفته است.

    وی درباره زمان بندی مسابقات نیز بیان کرد: 12 اردیبهشت مصادف با روز ولادت حضرت علی(ع) تیم ها وارد کشور می شوند، 14 اردیبهشت ثبت نام انجام می شود، 14 و 15 اردیبهشت یک برنامه بازبینی مسیر و دور تمرینی انجام می گیرد، صبح روز 16 اردیبهشت تست فنی خودروها است و شب ساعت هشت در محل دروازه قرآن افتتاحیه مسابقات توسط معاونت فرهنگی شهرداری شیراز برگزار می شود که شامل برنامه های مهیج و متنوعی است که بیانگر فرهنگ و رسوم مردم استان فارس هستند.

    نماینده فدراسیون اتومبیرانی و موتورسواری جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: 17 و 18 اردیبهشت مسابقات برگزار می شوند و در نهایت ساعت هشت شب 18 اردیبهشت اختتامیه مسابقه در محل دروازه قرآن برپا می شود.

      

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو