فونیکسریمکسبهتام

۱۶ تا ۲۰ اردبهشت ماه صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح آمارگیری «مبدا - مقصد» در جاده‌های ‌کرمان

عصرخودرو: مدیر کل حمل ونقل وپایانه‌های استان کرمان گفت: طرح آمارگیری «مبدا – مقصد» حمل و نقل جاده‌ای در دو بخش باری و مسافری در روزهای ۱۶ الی ۲۰ اردیبهشت ماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور در جاده‌های استان کرمان اجرا می‌شود.

اجرای طرح آمارگیری «مبدا - مقصد» در جاده‌های ‌کرمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مسعود جمیلی کرمانی در جمع خبرنگاران با بیان این خبر گفت: این طرح با مشارکت کارشناسان ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان و آمارگیران شرکت‌ مجری طرح در 17 نقطه و34 ایستگاه استانی با استقرار در محل پاسگاه‌های پلیس راه، مجتمع‌های خدماتی رفاهی- بین راهی و جایگاه‌های سوخت در محورهای مواصلاتی سراسر استان به مدت 4 روز به‌صورت شبانه روزی در سه شیفت صبح، عصر و شب اجرا می‌شود.

    جمیلی کرمانی ضمن در‌خواست همکاری از تمامی رانندگانی که در جاده‌های استان تردد می‌کنند، افزود: نتایج این آمارگیری منجر به شناسایی کمی و دقیق مراکز تولید و جذب سفر باری و مسافری شده و برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد توسعه شبکه راه‌ها، ناوگان، مراکز خدماتی بین راهی و سایر زیر ساخت‌های حمل ونقل و همچنین بهبود کیفیت نظارت و بهره وری بخش حمل ونقل در کشور مورد استفاده برنامه ریزان قرار می‌گیرد.

    وی تصریح کرد: بر اساس برآورد تقاضای حمل ونقل در دو بخش بار و مسافر در حوزه عمومی و شخصی برنامه‌ریزی برای پوشش بهتر بارنامه و صورت وضعیت، تعیین نحوه کنترل عملکرد ناوگان، افزایش بهره‌وری ناوگان عمومی، آماده‌سازی امکانات لازم بین راهی براساس تقاضاهای سفر، اتخاذ سیاست‌های لازم درخصوص ایمنی سفر، اصلاح دستورالعمل‌ها و روش‌های موجود و اطمینان از قابلیت آنها و ...، از جمله اهداف این طرح است.

    وی با بیان اینکه آخرین آمار‌گیری مشابه در سال 83 انجام شده است، افزود: در فاز اول این طرح، جمع‌آوری اطلاعات از سوی آمارگیران صورت می‌گیرد‌.

    "سید محمد میر حسینی" رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های استان نیز در جمع خبرنگاران گفت: دوره آموزشی کارشناسان این اداره کل و شرکت مجری طرح به مدت دو روز در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار و موضوعات مرتبط با شناخت طرح، ‌نحوه فرایند اجرای طرح و دستورالعمل‌ها آموزش داده شد.

    میرحسینی، مدیر پروژه آمار گیری «مبدا- مقصد» در استان کرمان نیز با اشاره به وسعت استان، پراکندگی نقاط استقرار آمارگیران در طول شبکه راه‌های استان وطول دوره چهار شبانه روزی آمارگیری از یک طرف و حساسیت نتایج اجرای طرح در اخذ نتایج صحیح و مطلوب که به توسعه و نظارت بهتر در بخش حمل ونقل جاده‌ای منجر خواهد شد، گفت: مطمئنا همکاری دستگاه‌های ذیربط در حمل ونقل جاده‌ای مانند پلیس راه نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و شرکت نفت با نظارت استانداری و فرمانداری‌های استان در جهت افزایش ایمنی و امنیت مجریان طرح و در نتیجه افزایش کیفیت اطلاعات بدست آمده تاثیر جدی خواهد داشت.

    وی افزود: از آنجایی‌که این طرح بخشی از طرح مطالعات جامع حمل ونقل کشور بوده و اطلاعات و آمار بدست آمده‌ بصورت کلی و بدون مشخصات فردی ترددکنندگان جاده‌ها نظیر نام و شماره ملی ثبت و فقط در مدل‌های تقاضای حمل ونقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از عموم مردم خواست تا در صورت پرسش آمارگیران جواب‌ها را با دقت و حوصله کافی ارائه دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو