فونیکسریمکسبهتام

هفته ایمنی راه‌ها؛

بچه‌ها را از خطرات نجات دهید

عصر خودرو : رئیس کارگروه آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: شعار امسال هفته جهانی ایمنی راه‌ها در ایران، "بچه‌ها را از خطراتی که در راه‌ها در کمین آنان است، نجات دهید"، انتخاب شده است.

بچه‌ها را از خطرات نجات دهید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید معیدفر با اشاره به آغاز هفته جهانی ایمنی راه‌ها ( 14 تا 20 اردیبهشت) در دهه جهانی ایمنی راه‌ها ( 2011 تا  2020) گفت:در ایران نیز همگام با جهان در هفته جهانی ایمنی راه‌ها که هفته نخست ماه "می" هر سال است ، فعالیت‌هایی انجام می شود که برگزاری کمپینی در ارتباط با حمایت از بچه‌ها در راه‌ها، محور این فعالیت‌هاست.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور اجتماعی با بیان اینکه این سومین بار است که هفته جهانی ایمنی راه‌ها در جهان گرامی داشته می‌شود، گفت: در این  10 سال کشورهای عضو سازمان ملل متحد تمام تلاش خود را برای کاهش تلفات جاده‌ای انجام داده اند.

    رئیس کارگروه آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به گسترش فرهنگ پسندیده اهمیت به کودکان و فرزندان در خانواده‌های ایرانی افزود: ما هم می توانیم این هفته جهانی را به یک فرصت برای ارتقای ایمنی در رانندگی خانواده‌ها و توجه بیشتر به موضوع ایمنی و سلامت مردم به خصوص کودکان در رفت و آمد در جاده‌ها تبدیل کنیم.

    وی با بیان اینکه کمیسیون ایمنی راه‌ها دو روز آغازین و پایانی هفته ایمنی راه‌ها را گرامی می‌دارد، گفت: تمام فعالیت‌ها حول این محور است که خانواده‌ها متعهد باشند تا توجه بیشتری به ایمنی در رانندگی به خصوص ایمنی کودکان داشته باشند.

    معیدفر ادامه داد:در این هفته در هر استان یا حتی هر شهرستان ، یک مدرسه به صورت نمادین مراسم هفته ایمنی راه‌ها را برگزار می کند و در این مراسم‌ها علاوه بر حضور همه مسئولان مرتبط با ایمنی راه‌های استان‌ها و ارائه پیام‌های مفید به دانش‌آموزان برای توجه دادن خانواده‌ها به ایمنی راه‌ها، "بیانیه بچه‌های ایران برای ایمنی راه‌ها" نیز خوانده می‌شود.

    عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری مراسم دیگری در روز پایانی هفته جهانی ایمنی راه‌ها گفت: از آموزش و پرورش خواسته‌ایم بیستم اردیبهشت بیانیه را در محیط مدارس سراسر کشور نصب کند و در مراسم صبحگاه نیز خوانده شود. همچنین دانش آموزان مدارس دفتر یادبودی تهیه کرده اند و دانش‌آموزان در این دفتر یادبود حمایت خود از کمپین حمایت از ایمنی بچه‌ها را تأیید و امضا می‌کنند.

    معیدفر با اشاره به برگزاری مراسم اصلی هفته جهانی ایمنی راه‌ها در تهران افزود: 20 اردیبهشت در یکی از مدارس تهران با حضور اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها و همچنین وزیران آموزش و پرورش و راه و شهرسازی در مراسمی در خصوص اهمیت این بیانیه و کمپین صحبت خواهند کرد. البته هنوز مدرسه‌ای که قرار است مراسم اصلی درآن برگزار شود، انتخاب نشده است.

    وی این کار را آغاز یک راهی دانست که باید تمام دستگاه‌های مرتبط با ایمنی راه‌ها، فعالیت‌های خود را بر این حوزه (توجه به ایمنی بچه‌ها در رانندگی) متمرکز کنند.

    رئیس کارگروه آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها شعار هفته جهانی ایمنی راه‌ها را "have saved kid,s lives" عنوان کرد و گفت : ما نیز در ایران شعار "بچه‌ها را از خطراتی که در راه‌ها در کمین آنان است، نجات دهید" برگزیده‌ایم.

    استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران تأکید کرد: قرار است در سپتامبر 2015 سران کشورهایی که در سازمان ملل متحد جمع می‌شوند ، همزمان با اجلاس این سازمان در نشست فوق‌العاده‌ای با یکدیگر درباره اهداف توسعه هزاره گفتگو کنند و در اهداف یاد شده بازنگری کنند. یکی از مفادی که در این منشور نیامده، موضوع ایمنی راه‌هاست که در این اجلاس موضوع ایمنی راه‌ها نیز در منشور جهانی اهداف توسعه پایدار در کشورها گنجانده می‌شود. امسال کشورهای عضو سازمان ملل متحد در هفته جهانی ایمنی راه‌ها با شعار "نجات جان بچه‌ها از خطرات راه‌ها" به استقبال اجلاسیه جهانی سپتامبر 2015 سازمان ملل می‌روند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو