فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری خبر داد

آغاز طرح آمارگیری مبدا-مقصد ناوگان جاده‌ای از ۶ صبح فردا

عصر خودرو : معاون سازمان راهداری گفت: از ساعت ۶ صبح فردا، طرح آمارگیری مبدا-مقصد حمل و نقل جاده‌ای با هدف توسعه راه‌ها و برنامه‌ریزی نوین حمل و نقل با حضور ۸ هزار نفر آمارگیر آغاز می‌شود.

آغاز طرح آمارگیری مبدا-مقصد ناوگان جاده‌ای از ۶ صبح فردا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، طرح آماربرداری مبدا - مقصد سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور از ساعت 6 صبح فردا آغاز خواهد شد و به مدت 4 روز تا ساعت 6 صبح روز 20 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

    این مطلب را شهرام آدم‌نژاد در جمع خبرنگاران اعلام کرد و گفت: سیستم حمل و نقل جاده‌ای به دلایل زیاد پر طرفدار است که در این باره می‌توان به انعطاف بالا، خدمات زیاد و محدودیت کم در این مدل حمل و نقلی اشاره کرد.

    وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل بروز ترافیک در بسیاری از جاده‌های کشور در ایام تعطیلات، مشکلاتی روانی اجتماعی و اقتصادی برای مردم رخ می‌دهد که باید هوشمندانه این ترافیک رصد شده و این مورد نیازمند اطلاعات دقیق است.

    معاون سازمان راهداری با تاکید بر اینکه لازم است تغییراتی در گزاره‌های حمل و نقل نظیر زمان سفر و مسیر اعمال شود، گفت: از ساعت 6 صبح روز آینده یکی از بزرگترین طرح‌های آمارگیری جاده‌ای کشور به نام طرح آمارگیری مبدا-مقصد حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور آغاز می‌شود.

    وی بیان کرد: برنامه‌ریزی نگهداری و توسعه راه‌ها مبتنی بر قطب‌های تولید و جذب سفر از فعالیتهای هدف‌گذاری شده در این طرح است.

    آدم‌نژاد اظهارداشت: در سال 83 چنین طرحی در کشور اجرا شد اما فقط مخصوص حمل و نقل عمومی بود اما امسال این طرح با احتساب ناوگان شخصی اجرا می‌شود.

    معاون سازمان راهداری  بیان کرد: برنامه‌ریزی حمل و نقل، شناخت ظرفیتها، شناخت ترددهای یک‌سرخالی، برنامه‌ریزی ارتقاء بهره‌وری و برنامه‌ریزی ایمنی حمل و نقل از اهداف این طرح است.

    آدم‌نژاد گفت: این پروژه در 800 نقطه ایستگاهی جاده‌های کشور اجرا می‌شود و 400 محور را پوشش می‌دهد؛ 7 هزار نفر آمارگیر مستقیم و یک هزار نفر همکاران پلیس راه و سازمان راهداری در این طرح شرکت کرده‌اند.

    معاون سازمان راهداری گفت: نحوه پراکنش این افراد در سطح جاده‌ها شامل 22 درصد کنار پاسگاه‌ها، 15 درصد در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، 27 درصد در پمپ بنزین‌های بین راهی، 4 درصد در عوارضی‌ها و بقیه در نقاط مختلف جاده‌ای است.

    وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی، در این 4 روز لازم بود یک روز تعطیل نیز باشد و تعطیلی خاص و رفتارهای غیرمعمول حمل و نقل را نداشته باشیم.

    آدم‌نژاد اظهارداشت: در این طرح 3 نوع فرم پرسشگری برای ناوگان سواری شخصی، ناوگان باری عمومی و ناوگان مسافری عمومی داریم ضمن آنکه یک فرم تردد شمار هم برای همه خودروها ثبت می‌شود.

    وی درباره نوع سوالات این طرح بیان کرد: جنسیت مسافران، سن، مدت‌زمان سفر، مشخصات سفر، تعداد سرنشینان، مبدا و مقصد، هدف سفر و از این قبیل اطلاعاتی است که از مسافران اخذ می‌شود.

    معاون سازمان راهداری  تاکید کرد: این اطلاعات صرفاً برای برنامه‌ریزی حمل و نقل و توسعه راه‌های کشور استفاده می‌شود، هیچ اجباری برای مسافران وجود ندارد اما از مردم می‌خواهیم با پاسخ‌های دقیق ما را در این طرح ملی یاری کنند.

    وی با بیان اینکه تکمیل این فرم فقط حدود 5 دقیقه زمان می‌برد، گفت: خروجی‌های این پروژه سال‌ها مورد استفاده سالنامه‌های آماری قرار می‌گیرد.

    آدم‌نژاد یادآور شد: در این طرح بزرگ ملی جمعیت هلال احمر، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، وزارت کشور، مرکز آمار ایران، نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی فعالیت می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو