فونیکسریمکسبهتام

کریدور شرق به غرب در آخرین گام

آزادراه کربلا تابستان امسال تکمیل می‌شود

عصر خودرو : در شرایطی که کار برای به پایان رساندن طرح اتصال شمال به جنوب کشور از طریق چند طرح آزادراهی مهم پیگیری می شود، تکمیل گام های پایانی آزادراه کربلا نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای آزادراهی شرق به غرب کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

آزادراه کربلا تابستان امسال تکمیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، پس از تعیین تکلیف آزادراه حرم تا حرم با افتتاح قطعه نخست آن و مشخص کردن روند اجرایی در قطعات باقی مانده و حضور وزیر راه و شهرسازی در محوطه کارگاهی آزادراه اصفهان – شیراز و بررسی آخرین تحولات آن، حالا وزارت راه برای تکمیل یکی از مهم‌ترین آزادراه های مرکزی کشور نیز برنامه های ویژه ای طراحی کرده است.

    آزادراه 330 کیلیومتری کربلا که در کنار برپا کردن مسیری توریستی حدفاصل تهران و مناطق مرزی غرب کشور می تواند در رسیدن به اهداف اقتصادی نیز نقشی مهم ایفا کند، در شرایطی سال های گذشته را با طی کردن مراحل مقدماتی پشت سرگذاشته که تاکنون بخش قابل توجهی از آن زیربار ترافیک رفته است و 30 کیلومتر باقی مانده نیز گام های نهایی را بر می دارد.

    این آزاد راه که تکمیل یک پروژه بزرگ در اتصال تهران به ساوه و سپس همدان و از طریق آن همدان به سنقر، بیستون، کرمانشاه و مرز زمینی عراق به شمار می رود در حال حاضر در بیش از 270 کیلومتر به بهره برداری نهایی رسیده و کار برای تکمیل سی کیلومتر باقی مانده آن ادامه دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره آخرین وضعیت تکمیل این آزادراه گفته هم اکنون باند شمالی آن به طور کامل زیر بار ترافیک قرار دارد و فقط 30 کیلومتر از باند جنوبی پروژه همچنان در دست اجراست. کار آسفالت 20 کیلومتر این مسیر انجام شده و عملیات زیرسازی و روسازی 10 کیلومتر پایانی به سرعت پیگیری می‌شود.

    این اقدامات نهایی پیرو مصوبه ای شکل گرفته که هیئت دولت در بهمن ماه سال قبل به تصویب رساند. در این مصوبه هیئت وزیران به وزارت راه اجازه داد با انعقاد قرارداد مشارکت پیگیری و بهره برداری از این آزادراه را پیگیری کند و موجبات افتتاح آن در آینده ای نزدیک را به وجود آورد.

    با افتتاح نهایی آزادراه کربلا عملا بخش مهمی از تکمیل کریدور آزادراهی شرق به غرب کشور اجرایی شده و با نهایی شدن کار بر روی آزادراه حرم تا حرم یکی از کوتاه ترین مسیرهای ترانزیتی بین المللی در اتصال عراق و کشورهای خاورمیانه به ترکمنستان و اروپای شرقی به زیربار ترافیک می رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو