فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی:

عمر متوسط جاده‌های کشور ۵ سال است

عصر خودرو : رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌ها نیز گفت: عمر متوسط جاده‌ها در کشورهای توسعه یافته ۱۰ تا ۱۵ سال است ولی در ایران ۵ تا ۶ سال است.

عمر متوسط جاده‌های کشور ۵ سال است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد شکرچی‌زاده در دهمین کنگرۀ بین‌المللی مهندسی عمران در دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به صنعتی سازی به عنوان توسعه پایدار می‌نگرند، اما در کشور ما، در اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی به این مسئله کمتر توجه می‌شود، اظهار داشت: مهندسین عمرانی باید در اجرای پروژه‌های انبوه‌سازی و به ویژه در اجرای پروژه‌های مسکن عمومی مانند مسکن مهر نگاه پایدار را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند که باید در این خصوص فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و در این امر دانشگاهیان و اساتید نقش تعیین کننده دارند.

    وی در ادامه زلزله خیز بودن کشورمان را یکی دیگر از چالش‌های ساختمان سازی ذکر کرد و گفت: در چهل سال اخیر 30 درصد زلزله‌هایی که بالای 10 هزار نفر تلفات داشته‌اند در ایران اتفاق افتاده، که با مطالعه، صنعتی سازی و افزایش نظارت می‌توان این تهدیدات و خسارت را به حداقل رساند.

    شکرچی‌زاده عدم استانداردهای لازم برای مصرف بهینه انرژی را از دیگر معضلات ساختمان‌سازی عنوان کرد و گفت: باید در این زمینه هم با آموزش مهندسان، مدیریت درست، مصرف انرژی را، هم در مرحله ساخت و نیز در مرحله بهره‌برداری، کنترل نماییم.

    رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی، با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌ها نیز گفت: عمر متوسط جاده‌ها در کشورهای توسعه یافته حدود10 تا 15 سال است ولی در کشورمان 5 تا 6 سال است که این امر توجه بیشتر به ساخت جاده‌های کشور را نشان می‌دهد و در این کار به هیچ وجه نباید از مصالح نامرغوب استفاده شود.

    استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران، در خاتمه از راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای مطالعات راه و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز به راحتی می‌توان ارتباط علمی با دانشگاه‌های استان در اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی را گسترش داد و اجرای پروژه‌ها را مدیریت کرد.

    دبیر هیئت امنا کنگره‌های مهندس عمران نیز از دیگر سخنرانان این کنگره بود که به ارایه گزارشی از تاریخ برگزاری کنگره مهندسی عمران پرداخت و گفت: کنگره مهندسی عمران با قدمتی نزدیک به 4 دهه در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر در زمینه‌های مختلف عمران فعالیت می‌کند.

    سیداحمد انوار، هدف از برگزاری چنین کنگره‌هایی را دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی و استفاده از تجارت اندیشمندان عنوان کرد.

    ناصر تقی‌زادیه، دبیر دهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران در دانشگاه تبریز نیز گفت: برای این کنگره 2500 چکیده مقاله بعد از فراخوان اول از داخل کشور و خارج ارسال شده بود که پس از بررسی‌ها و اعلام نتایج داوری چکیده‌ها توسط اساتید برجسته کشور، حدود 2200 مقاله کامل توسط دبیرخانه دریافت شد و از میان آنها، 1200 مقاله برای ارائه پذیرفته شد.

    به گفته وی، در طول برگزاری این کنگره از این تعداد مقالات پذیرفته شده 440 مقاله به صورت شفاهی و 707 مقاله نیز در قالب پوستر ارایه خواهد شد.

    رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز افزود: این کنگره با همکاری شرکت‌کنندگان و مقامات عالی‌رتبۀ وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیرو و نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، استانداری آذربایجان‌شرفی، شهرداری کلانشهر تبریز، اداره کل استاندارد و تحقیقات استان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، شرکت CIVILICA و بانک تجارت به مدت سه روز برای فراهم‌ آوردن امکانی برای ارایه دستاوردها و خدمات و آخرین تکنولوژی‌های مرتبط با حوزۀ تخصصی عمران برگزار می شود.

    برگزاری هفت کارگاه آموزشی، نشست‌های تخصصی صاحبنظران و برگزاری نمایشگاه تخصصی در این حوزه از دیگر بخش‌های این کنگره است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو