فونیکسریمکسبهتام

توسط نوادا انجام شد

موافقت با تست جاده‌ای کامیون اتوماتیک

عصر خودرو : ایالت نوادای آمریکا به دایملر که بزرگترین کامیون ساز دنیاست، اجازه داد کامیون باری سنگین خودران خود را برای نخستین بار در یک جاده باز و در یک ترافیک معمولی تست کند.

موافقت با تست جاده‌ای کامیون اتوماتیک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، برایان ساندوول، فرماندار جمهوریخواه نوادا در مراسمی که در پیست اتوموبیلرانی لاس وگاس برگزار شد، پیش از اینکه با یک پلاک قرمز برای کامیون خودران به همراه ولفگانک برنهارد، یکی از اعضای هیات مدیره دایملر عکس بگیرد گفت: امروز یک روز تاریخی است.

    دایملر پیش از این نمونه اولیه کامیون اتوماتیک را در اروپا و در بخش بسته‌ای از بزرگراه آلمان نمایش داده بود. این کامیون ساز اعلام کرده است کامیونهای خودران یا اتوماتیک به شرکتهای حمل بار کمک می‌کند در هزینه مصرف سوخت صرفه جویی کنند و به بهبود ایمنی جاده‌ها کمک می‌کند.

    برنهارد هم اظهار کرد: به منظور دریافت موافقت نوادا برای تست جاده‌ای، این کامیون که برند فریت لاینر دارد 10 هزار مایل تست داشته است و اکنون تحت شرایط جاده واقعی قرار می‌گیرد.

    وی در ادامه افزود: ما فکر می‌کنیم نخستین گام مهم در مسیر صحیح را برمی‌داریم.

    دایملر که با برند مرسدس بنز خود در تلاشهای آلمان برای مقابله با پیشرفتهای گوگل در خودروهای خودران پیشگام بوده است، پتانسیل بالایی را برای اتوماسیون در حمل و نقل باری می‌بیند.

    اما دایملر تنها خودروسازی نیست که در تلاش برای فراهم کردن فناوری اتوماسیون برای کامیونهای باری سنگین است. اسکانیای سوئد که زیرمجموعه فولکس واگن است از جمله خودروسازانی است که روی فناوری کامیون‌رانی بدون راننده کار می‌کند که به کامیونهای متعدد امکان می‌دهد در یک کاروان با یک راننده انسانی در خودروی اول حرکت کنند.

    به گفته برنهارت، حدود 90 درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل خطای انسانی است که کامیونهای اتوماتیک می‌توانند آن را به میزان زیادی کاهش دهند بویژه با در نظر گرفتن این پیش بینی که حجم حمل و نقل باری جهانی تا سال 2025 سه برابر خواهد شد.

    دایملر پیش از این اظهار کرده بود مدل کامیون این شرکت مستلزم نظارت انسانی است و در عین حال به راننده اجازه می‌دهد به کارهای دیگر مانند برنامه ریزی مسیر آینده بپردازد و مانند هواپیما گزینه اتوپایلوت دارد.

    با اینهمه پیشگامان رانندگی اتوماتیک با چالشهایی از جمله تضمین ایمنی و متقاعد کردن قانونگذاران در مورد مسوولیت حقوقی در تصادفات احتمالی روبرو هستند. همچنین احتمالا با مخالفت اتحادیه‌های رانندگان کامیونهای باری روبرو خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو