فونیکسریمکسبهتام

راننده های برون شهری مشهد – تهران سر کلاس!

عصر خودرو: بیش از ۱۰ هزار راننده برون شهری در محور مشهد – تهران با شرکت در سه کارگاه مختلف شامل اختلالات خواب , رفتارهای ترافیکی و قوانین و مقرارات, تحت آموزش قرار می گیرند.

راننده های برون شهری مشهد – تهران سر کلاس!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، از خراسان رضوی: مدیر پروژه " هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید " با اعلام این مطلب گفت : کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران , در راستای ارتقای فرهنگ اتومبیلرانی ایمن و ترویج رانندگی صحیح پس از تهران این پروژه را در مشهد کلید می زند.

    سلمان یارمحمدی در جمع مسوولان محلی استان در پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد روز گذشته خاطر نشان ساخت : طی همکاری های جامع کانون با فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی فیا و برنامه های این فدراسیون کارگاه آموزشی پروژه هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید تا پایان اردیبهشت ماه در مشهد آغاز به کار می کند.

    وی در ادامه افزود: کانون جهانگردی با بیش ا ز 80 سال فعالیت یکی از تاثیر گذار ترین بخشها در امر ایمنی جاده ها است .

    وی هدف از برگذاری این کارگاه را آموزش رانندگان اتوبوسهای بین شهری کریدور تهران - مشهد اعلام کرد و افزود : در این مرحله رانندگان پس از طی دوره های آموزشی یک روز کامل و دریافت گواهینامه معتبر بین الملی تحت لیسانس اف . آی. آ , مجاز به رانندگی در جاده خواهند بود و به زودی این گواهی نامه در کارت هوشمند رانندگان ثبت خواهد شد .

    وی در ادامه تصریح کرد : این دوره آموزشی یک روزه و به صورت رایگان و با همکاری پایانه مسافربری امام رضا (ع) در مشهد برگزار می شود .

    مدیر اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر آن که بیشتر تصادفات جاده ای در ایران به دلیل خستگی و خواب آلودگی است ابراز امیدواری کرد که پس از برگزاری این دوره در ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن و ارتقای ایمنی جاده ها گامی موثر برداشته شود .

    یارمحمدی تاکید کرد: به طور قطع با ارتقای فرهنگ ایمنی جاده می توان بر کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای گام بسزایی برداشت .

    وی همچنین گفت: با توجه به آن که سال 2010 تا 2020 دهه ایمنی راه ها عنوان شده است این پروژه با حمایت مالی و علی رغم تحریم ها توسط فیا ( اف . آی . آ) برنامه ریزی شده است تا در ایران به بهترین نحو به مرحله اجرا برسد.

    مدیر این پروژه تصریح کرد : تمام کلاسهای آموزشی این دوره توسط پزشکان برجسته و روانشناسان انجمن خواب ایران و کارشناسان راهنمایی و رانندگی انجام خواهد شد.

    یارمحمدی خاطر نشان ساخت : اولین دوره این کارگاه در مشهد با توافقات و رایزنی های انجام شده توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برگذار خواهد شد.

    همچنین این کارگاه با نظارت فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی فیا و با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونت اجتماعی پلیس راهبر ناجا برگذار می شود .

    در این جلسه مسوولان پایانه مسافربری امام رضا (ع) رییس انجمن رانندگان مشهد و نماینده اعضای هیات مدیره انجمن رانندگان مشهد, جهت همکاری برای برگزاری هر چه بهتر این پروژه قول مساعد دادند.

    لازم به ذکر است این آموزش ها در گذشته توسط سازمان راهداری و نیروی انتظامی کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده ای انجام و ادامه خواهد داشت و فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و جهانگردی به عنوان عضو رسمی سازمانها موظف به ورود اجرای این پروژه و عملیات اجرایی آن شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط