فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل تشکل‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد:

جاده‌هایی که در سایه سوءمدیریت به نابودی جنگل‌ها ختم می‌شوند

عصر خودرو : مدیرعامل تشکل‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد از جاده‌هایی سخن به میان آورد که در سایه سوءمدیریت به نابودی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد ختم می‌شوند.

جاده‌هایی که در سایه سوءمدیریت به نابودی جنگل‌ها ختم می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علی رکان با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع غنی کهگیلویه و بویراحمد هر روز دستخوش تخریب و تعرض قرار می‌گیرند، اظهار کرد: بخش زیادی از این مشکلات مربوط به سوء‌مدیریت در دستگاه‌هایی مانند منابع طبیعی و محیط زیست است.

    مدیرعامل تشکل‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد افزود: وجود جاده‌های عشایری و جاده‌های موقتی که به وسیله برخی دستگاه‌ها از جمله شرکت برق و راه و شهرسازی در قلب جنگل‌ها و مراتع بوجود آمده است موجب تخریب و فرسایش در مناطق جنگلی استان شده است.

    این فعال زیست‌محیطی عنوان کرد: عامل اصلی تخریب و دسترسی افراد به مراتع و پوشش‌های جنگلی استان همین جاده‌های فرعی و غیرضروری می‌باشد که هر روز بر تعداد آنها حتی در مناطق حفاظت شده استان افزوده می‌شود.

    رکان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در استان وجود دارد بحث تعریض جاده‌های موجود در مناطق حفاظت شده است که این موضوع عملا باعث تخریب و از بین رفتن پوشش گیاهی و جانوری این مناطق خواهد شد.

    وی با بیان مثالی در این مورد یادآور شد: تعریض جاده مسیر یاسوج به سی‌سخت و نیز جاده دسترسی به دریاچه کوه‌گل تنها نمونه‌هایی از این بی‌توجهی به منطقه حفاظت شده و خطراتی است که به دنبال تعریض جاده پوشش گیاهی و جانوری این مناطق را تهدید می‌کند.

    مدیرعامل تشکل‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در احداث جاده‌های غیرضروری در مراتع و جنگل‌های استان باعث ایجاد مشکلات متعدد خواهد شد، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون تشکل‌های مردمی نیز در این زمینه اقدام خاصی انجام نداده‌اند.

    وی از مسئولان امر خواست تا در زمینه مسدود کردن جاده‌های غیرضروری و نیز جاده‌های احداث شده بوسیله دستگاه‌های خدمات رسان اقدام فوری صورت گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو