فونیکسریمکسبهتام

دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور:

چراغ‌های راهنمایی چهار وضعیته می‌شوند

خودروی شهرداری‌ها پلاک عمومی می‌گیرند

عصر خودرو : دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از اضافه شدن وضعیت جدیدی به چراغ های راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: از این پس در سه ثانیه آخر چراغ قرمز، چراغ زرد نیز روشن خواهد شد.

چراغ‌های راهنمایی چهار وضعیته می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مهدی یدی همدانی درباره مصوبات نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در سال 94 گفت: در این جلسه ضوابط نحوه بهره برداری، اجرا و مطالعه چراغ های راهنمایی و رانندگی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا بسیاری از ابهاماتی که در کشور درخصوص عملکرد چراغ های راهنمایی و رانندگی وجود داشت کاملا شفاف سازی شد.

    وی افزود: از سال 1354 کشورمان رسما کنوانسیون وین در مورد عبور و مرور در جاده ها و علائم راه ها را پذیرفت است؛ همچنین بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی کشورمان تابلوها، چراغ های راهنمایی و رانندگی و خط کشی ها باید مطابق این کنوانسیون باشد.

    وی تاکید کرد: برخی موضوعات در مورد چراغ های راهنمایی و رانندگی مشخص نبود و بعضا ناهماهنگی هایی بین شهرداری ها و پلیس راهنمایی و رانندگی وجود داشت که آسیب آن متوجه شهروندان می شد. بر همین اساس دستورالعمل مربوط به چراغ های راهنمایی و رانندگی در آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و وظایف شهرداری ها، پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان استاندارد و سایر دستگاه هایی که در این حوزه نقش دارند در 42 ماده مشخص شد.

    دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین از نوآوری هایی در این مصوبه در زمینه بهره برداری از چراغ های راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: به عنوان مثال پس از ابلاغ این مصوبه در تمامی چراغ های راهنمایی و رانندگی تغییرات جزیی رخ می دهد به صورتی که در هنگامی که چراغ قرمز می خواهد به اتمام برسد همراه چراغ قرمز به مدت سه ثانیه چراغ زرد نیز روشن می شود.

    وی ادامه داد: این موضوع با هدف اطلاع رانندگان از اتمام چراغ قرمز انجام می شود؛ در حقیقت این همزمانی چراغ زرد و قرمز ظرفیت جدیدی است که به وضعیت چراغ های راهنمایی و رانندگی افزوده می شود. پیش از این چراغ های راهنمایی و رانندگی سه وضعیت سبز، زرد و قرمز داشتند؛ اما با ابلاغ این مصوبه چراغ های راهنمایی و رانندگی چهار وضعیت سبز، زرد، قرمز و همزمان قرمز و زرد خواهند داشت.

    همدانی تاکید کرد: این کار در بسیاری از کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی انجام می شود؛ در حقیقت این کار امکان یک پیش آوری را به رانندگان می‌دهد.

    وی تصمیم گیری در مورد تغییرات چراغ های راهنمایی و رانندگی توسط پلیس را یکی دیگر از مصوبات این جلسه خواند و افزود: در این جلسه همچنین در مورد موضوعات دیگری که راندمان و بهره وری چراغ های راهنمایی و رانندگی را افزایش می دهد ،تصمیم گیری شد.

    خودروهای مورد استفاده شهرداری‌ها پلاک عمومی دریافت می کنند

    دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تعلق پلاک عمومی به خودروهای مورد استفاده شهرداری ها را از دیگر مصوبات این جلسه خواند و افزود: پس از ابلاغ وزیر کشور این مصوبه اجرایی می شود که بر اساس آن کلیه خودروهای خدماتی که در مالکیت شهرداری‌ها هستند مانند خودروهای آتش نشانی، حمل متوفی و حمل زباله که برای استفاده عمومی هستند پلاک عمومی دریافت می کنند.

    وی تاکید کرد: پس از ابلاغ این مصوبه دیگر به خودروهایی که در مالکیت شهرداری ها هستند و برای استفاده عمومی به کار گرفته می شوند پلاک شخصی داده نمی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو