فونیکسریمکسبهتام

رئیس اداره راه و شهرسازی چرام خبر داد

آسفالت ۱۸ کیلومتر از جاده «آرند، گره‌ای» چرام

عصرخودرو: رئیس اداره راه و شهرسازی چرام از آسفالت ۱۸ کیلومتر از جاده «آرند، گره‌ای» خبر داد.

آسفالت ۱۸ کیلومتر از جاده «آرند، گره‌ای» چرام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد ماهیاری با اشاره به پروژه «آرند، گره‌ای»، اظهار کرد: عملیات بهسازی این پروژه از سال 87 شروع شده است.

    رئیس اداره راه و شهرسازی چرام با بیان اینکه طول کل این مسیر 23 کیلومتر است، عنوان داشت: تاکنون، تعریض، ساخت ابنیه، زیرسازی و آسفالت 18 کیلومتر این جاده انجام شده و از پنج کیلومتر باقیمانده، 1.5 کیلومتر آن تا مرحله قیرپاشی انجام و آماده آسفالت است.

    وی افزود: پیشنهاد اصلاح 3.5 کیلومتر جاده «آرند، گره‌ای» به علت حادثه‌خیز بودن، وجود پیچ‌ها و شیب‌های تند و خطرناک به اداره طرح مطالعات مسیر استان در سال 90 داده شد که با مطالعات میدانی و بررسی تمام راه‌های ممکن، در نهایت تصمیم به تغییر گرفته شد.

    این مسئول، اضافه کرد: در پی این تصمیم، یکی از مسیرهای پیشنهادی انتخاب شده و نسبت به واگذاری آن به مشاور جهت نقشه‌برداری و تعیین حجم عملیات اقدام کردند.

    ماهیاری با اشاره به مزایای مسیر جدید، گفت: طول مسیر جدید از مسیر موجود کمتر بوده، کاهش تعداد قوس‌های آن از 12 عدد به دو عدد، و ابنیه مورد نیاز از هفت دستگاه به دو دستگاه کاهش یافته و همچنین شیب‌های آن نیز تا حدودی کاهش می‌یابد.

    رئیس اداره راه و شهرسازی چرام با بیان این مطلب که خاکبرداری مسیر جدید از ابتدای سال 91 شروع شده است، ابراز کرد: حدود 50 درصد خاکبرداری انجام شده ولی به دلیل کمبود اعتبار در سال 91 و 92 که فقط مبلغ 30 میلیون تومان از اعتبار پیش‌بینی شده پروژه تخصیص یافته است، پروژه تعطیل شد.

    وی، افزود: این پروژه مجددا از سال 93 با در نظر گرفتن 180 میلیون اعتبار از محل اعتبارات استانی و ماده 180 شروع کرد و حدود 2 هزار متر چاله جهت انفجار آماده شد که در فروردین امسال با مصرف حدود 10 تن مواد نسبت به انفجار آن اقدام شده و حدود 20 هزار متر مکعب خاکبرداری با انفجار انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو