فونیکسریمکسبهتام

لاین مخصوص موتورسیکلت و دوچرخه در اصفهان از بار تصادفات می‌کاهد

عصر خودرو : رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان گفت: در صورت ایجاد لاین مخصوص موتور و دوچرخه در اصفهان می توان بار تصادفات را به شدت کاهش داد.

لاین مخصوص موتورسیکلت و دوچرخه در اصفهان از بار تصادفات می‌کاهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مهدی غفرانی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از مردم اصفهان موتورسیلکت یا دوچرخه سوار هستند بنابراین ایجاد لاین مخصوص برای این دسته از افراد بسیار ضروری است.

    وی با بیان اینکه نمی توان در شرایط اقتصادی امروز که موتورسیکلت ابزار کار و وسیله حمل و نقل بسیاری از خانواده ها است افراد را مجبور به عدم استفاده از آن کرد، گفت: مسئله گرانی خودرو از یک سو سبب شده که مردم به سمت خرید موتورسیکلت بروند و از سوی دیگر بار ترافیک بالا از دلایل دیگر روی آوری عده ای از مردم به موتورسیکلت و دوچرخه است.

    رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان اضافه کرد: بر اساس استانداردهای جهانی صنوف خدماتی به ازای هر300 نفر جمعیت یک شهر باید یک واحد صنفی وجود داشته باشد اما این در حالی است که در اصفهان به ازای هر 17 نفریک واحد صنفی فعالیت می کند که تعدد واحدهای صنفی فروش موتور و دوچرخه نیز یکی از مشکلات پیش روی این صنف است.

    وی بیان داشت: یکصد هزار واحد صنفی در اصفهان وجود دارد که تنها 600 واحد آن مربوط به صنف موتورسیکلت و دوچرخه است.

    غفرانی اعلام کرد: بحث و جدل با اداره استاندارد و نیروی انتظامی و مسئله شماره گذاری موتورسیکلت ها و همچنین مسائل مربوط به دارایی از مشکلات پیش روی این صنف است.

    وی ادامه داد: زمانی که ضریب سود شغل ما 7 درصد محاسبه می‌شود چه دلیلی دارد که مالیات با ضریب 15 درصد احتساب می شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت در اصفهان گران بودن قیمت کلاه ایمنی استاندارد را یکی از دلایل زیر بار نرفتن موتورسیکلت سواران برای استفاده از این کلاه ایمنی دانست و گفت: قیمت یک کلاه ایمنی استاندارد بیش از80 هزار تومان است، در صورتی که یک کلاه غیر ایمن را با 10 تا 15 هزار تومان می توان خرید.

    وی بیان داشت: در فصل زمستان بیش از70 درصد موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده می کنند در حالی که در فصل تابستان به علت اینکه با کلاه های غیر ایمن توان دید کافی و تنفس مناسب وجود ندارد بنابراین اکثر موتورسیلکت سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

    غفرانی اعلام کرد: نگاه مسئولان و نیروی انتظامی طی چند سال اخیر نسبت به موتورسیلکت سواران بهتر شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو